zijn hier dames die misschien even op de fiets van hun zoon willen kijken? Mijn oudste is net 11, hij heeft een 26 inch fiets, maar hij raakt met zijn knieen zijn stuur als ie door de bocht gaat. en is vorige week ook gevallen daardoor. nu moet hij dus (alweer) een grotere fiets. een 28 inch dus, maar die heb ik ook, op de mijne kan hij niet. ik heb framemaat 53. nu heb ik op internet een hele leuke fiets gezien, 28 inch en framemaat 50. mijn man zei al, hij moet dan wel gelijk een fiets waar hij ook mee naar voortgezet onderwijs kan. maar zoon zit nu pas in groep 7. tegen die tijd kan die fiets eventueel weer doorschuiven naar zijn broertje. mijn zoon is 1.52. heeft iemand van jullie een zoon met ongeveer dezelfde lengte en een 28 inch fiets? zou je dan even voor me willen kijken wat voor framemaat dat is?
Vond dit op internet, misschien handig? Framemaat(cm) Lichaamslengte(cm) 46 153 - 164 47 155 - 166 48 157 - 168 50 160 - 172
Demie, dankjewel. dit lijkt ook nog te verschillen volgens mij, ik heb een leuke fiets gevonden op internet, maar daar staan weer andere maataanduidingen bij. dat is het nadeel van online, je kan niet even "passen". maar naar een fietsenwinkel gaan zit er helaas niet in, online vind je toch goedkopere fietsen.
Je kunt wel passen in de winkel en er dan nog even over nadenken welke je precies gaat kopen. En halfords heeft bijvoorbeeld ook best betaalbare fietsen...
Dit gaat ook niet helemaal op. Zelf ben ik bv 1.66maar heb korte benen. Ik pas met moeite op mijn 48cm (echt helemaal het puntje van mijn tenen) laat staan een 50 cm