26 weken zwanger, gebroken of verzwikte enkel ?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Daantje26, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Net vooraf gevallen van een stoepje !! Gelukkig niet geheel op mijn buik!! Wat een schrik, voet helemaal dubbel geklapt! Als ik bij de dokter het laat nakijken kunnen ze geen foto maken toch? Vanwege de stralingen ?

Met het uur word het dikker Auw!!

Wat denken jullie ?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      9,3 KB
      Weergaven:
      11
  2. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Dat kan wel hoor dan krijg je een schort voor die de straling tegen houd. Ik zou iig even contact opnemen met de huisarts ziet er pijnlijk uit. Heel veel sterkte

3. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Als je deels ook op je buik bent gevallen zou ik toch de huisarts bellen, of de vk, al is het maar voor de zekerheid. En met zo'n enkel zou ik ook zeker even langsgaan!

Beterschap!

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou er zeker ff naar laten kijken en zeggen dat je zwanger bent. De dokter weet dan wel wat je wel en niet mag;)
    Voor de zekerheid ook de vk bellen als je deels op je buik bent gevallen.

Beterschap!

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    O jee, dat is mij ook overkomen in mijn eerste zwangerschap. Ze hebben toen 2x heel gronding onderzoek met de handen gedaan om uit te sluiten dat het gebroken was. Het was zwaar verstuikt, ik had een dikke scheur in mijn enkelbanden. Ik had ook een heel mooi ei op precies die plek. Het gebeurde bij mij op een station ver van huis in buitenland, niemand die me overeind hielp, en ik moest toen nog naar huis. Ben ook deels op de buik gevallen, maar voelde zoveel leven en had geen harde buiken of andere dingen die anders waren dan normaal.

Maar goed, ze maken liever geen foto's. Ik ben een week elke 2 dagen naar de HA geweest voor een tape, en heb twee weken met krukken gelopen, daarna voorzichtig weer belast. Is heel goed genezen maar was erg onhandig met de logge buik (ik was 29 weken toen het gebeurde). Ga morgen zsm naar je HA!

6. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Ga ik toch maar even bellen morgen, zak er continu doorheen !! Schrok me echt rot was zo blij dat een lieve vrouw me hielp !! ...

7. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Mm ok, niet kunnen slapen! Toch maar even de dokter bellen ... Is nu wel erg dik!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      12,7 KB
      Weergaven:
      16
  8. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Oei, dat ziet er niet zo goed uit meid :( ...

Sterkte ermee, ben benieuwd wat de dokter zegt!

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zou idd maar bellen. Sterkte!

10. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Sterkte!

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Sterkte

12. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ownee! Ik herken het helemaal. Ik ben weken geleden ook komen te vallen. Beide enkels verstuikt. Mooi klote is het. Ik was ongeveer 28 weken. Ik ben wel naar de eerste hulp gegaan. Ik moest weten of alles goed was met de baby. De enkels deden mega veel zeer. Ik zou wel laten uitzoeken wat er aan de hand is. Gelieve ook een echo controle of melden bij de gyn/verlos wat er is gebeurd. Je gaat een periode in waarin je heel weinig kan bewegen en veel thuis zal zitten.
    Mijn verlof gaat volgende week vrijdag in. Daarvoor niet meer kunnen werken ivm enkels. Bij de gips Kamer gaven ze aan dat het genezen bij zwangeren langer duurt. Ik heb toen zwachtels gehad, week later ingetaped en daarna kousjes. Nog heb ik bij 1 enkel er veel last van.
    Ik hoop dat het bij jou meevalt. Heel veel sterkte iig.

13. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ps ze hebben bij mij wel fotos gemaakt van 1 enkel. Omdat het niet in de buik gebied was was het niet erg. Voor de zekerheid kreeg ik wel een mega schort voor en heb ik me zo lang mogelijk gemaakt.

14. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Nou ik ben bij de dokter geweest en de verloskundige. ( daar had ik toevallig vandaag controle ) buik is iets aan de grote kant dus volgende week een groei echo, voor de rest doet de kleine prins het goed.

Enkelband gescheurd, breukje weet ze niet zeker. Heb nu dik verband om me voet... Mocht het morgen nog zo pijnlijk zijn dan gaan ze toch röntgen foto's maken... Moet maandag terug voor controle voor me voet.

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Vergis je niet in de pijn die je bij gescheurde enkelbanden kan hebben, ik had scheuren op meerdere plekken en heb de eerste nacht niet eens kunnen slapen van de pijn. Fijn dat het goed is met de baby, hopelijk slinkt je enkel snel een beetje. Ik heb destijds een behandeling met heel stevige tape gehad (soort spalk maar dan dus van tape). Iets van 2 weken, toen langzaam weer belast.

Sterkte!

16. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Allereerst sterkte meid! Niet leuk en vooral niet nu je zwanger bent!

Ik heb toen mijn zoontje 4 maanden was mijn enkelband gescheurd en wat evenstar hierboven ook schrijft: dat is echt de hel! Ik kon er twee weken totaal niet op staan en ging met de draagzak op mijn buik met de kleine erin op mijn kont van de trap af! Nu ruim een half jaar verder is het nog steeds niet helemaal top...
    Ik hoop dat t gewoon verzwikt is voor je!

Sterkte in ieder geval!

Deel Deze Pagina