hoihoii dames, wie heeft de 22 weken prik gehaald en wie niet? waarom wel en waarom niet. ben benieuwd naar jullie kijk ik ben nu 20 weken zwanger
Hoi, ik heb hem niet gehaald. Had het de andere zwangerschappen ook niet gedaan, dus verder ook niet meer over getwijfeld in mn laatste zwangerschap. Totdat mijn zoontje positief werd getest op kinkhoest, toen mijn jongste nog geen week oud was. Om een lang verhaal kort te maken; ik heb me heel erg schuldig gevoeld. Het had mijn baby 2 antibiotica kuren kunnen besparen en mij heel veel onzekerheid en stress. Maar…. Als dit je eerste kindje is, en je verder niet zoveel in aanraking komt met kinderen is die kans natuurlijk ook veel kleiner om er mee in aanraking te komen. Het is en blijft je eigen keuze. Je kan hem overigens ook wat later halen hoor, als je er nog even niet uitkomt. Fijne zwangerschap verder!
Ik ga hem zeker halen. Echt een no brainer voor mij. Mijn kindjes doen mee aan het rijksvaccinatieprogramma, en deze prik hoort daarbij.
Ik heb hem bij m’n vorige zwangerschap gehaald en bij m’n huidige ook. De reden hiervan is dat m’n baby hierdoor 1 prikje minder krijgt. Daarnaast is de baby bij geboorte meteen beschermd tegen kinkhoest, dat stelt ook gerust.
Ik ga het zeker wel doen. Ik werk als verpleegkundige en weet iets te goed hoeveel kinkhoest kan aanrichten. Ik zou zelf het risico niet durven lopen.
Ik wil hier nog kort op reageren; ook als ouder kun je kinkhoest oplopen en dus je baby besmetten. Dus gaat niet alleen over contact met andere kindjes
Absolute no-brainer! Natuurlijk heb ik 'm gehaald. In het buitenland halen de mensen die (vaker) op kraambezoek komen vaak ook nog een booster. Kinkhoest wil je niet, maar voor jouw allerkwetsbaarste kindje al helemaal niet.
Ja ik zou hem wel halen. Bij mijn eerste kind (11 jaar geleden) niet gedaan, was ook nog niet eens mogelijk volgens mij.
Ik heb m zeker gehaald, maar mijn man vond het wel spannend. Eerder zijn 2 zwangerschappen niet goed afgelopen (ver voor de 22-wekenprik), maar dat maakte wel dat het voor ons goed voelde om iets langer te wachten tot onze kleine wat groter en sterker was. Heb de 22-wekenprik ergens rond week 33 genomen. Dat maakt voor het effect verder niet uit, als het maar ruim voor de bevalling is.