2 weken oude baby verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klavertje6, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons mannetje niest en hoest sinds vanmorgen en zijn neusje zit goed vol. Hij knort echt.

We zijn wel wat gewend van zijn broer en zussen, maar ik vind 2 weken wel erg jong 😯

Kan dat kwaad zo jong? Of kunnen we hem gewoon laten uitzieken?

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Even huisarts bellen zou ik zelf doen. Heb zelf ook een mannetje van 2 weken en vind het altijd wat eng.

3. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat vind ik dus ook 😯 denk je met een 4e kindje al wat zelfverzekerder te zijn, maar met die kleintjes blijft het spannend 😯

4. Onze kleine is ook al een week verkouden.. En is ook 2 wk oud.. Niks aan te doen. Hij knort ook als een malle.. Heb m dus nog wel veel in de kinderwagenbak beneden te slapen, puur zodat ik m in de gaten kan houden qua benauwdheid..

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zorgen dat het neusje open blijft en als je daarover twijfelt ha post bellen. Die kleintjes kunnen namelijk niet door hun mond ademen.
    Beterschap!

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn dochter was met 4 weken verkouden. We zijn op advies van de huisarts gaan druppelen met zoutoplossing (liever geen spray). Ik heb ook een ui in haar kamertje gelegd en we hebben gebadderd met Zwitsal eucalyptus. In de badkamer, terwijl mijn man stond te douchen, een beetje het stoomeffect zeg maar. Je zou ook een beetje Luuf op een doekje kunnen smeren en in het kamertje leggen. Volgens mij mogen ze dat pas met 6 maand opgesmeerd krijgen. Niks aan als ze zo snotterig zijn op die leeftijd! Beterschap!

7. Koekieee

Koekieee Lid

3 mrt 2016
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mocht je borstvoeding geven, dat werkt als de beste natuurlijke neusdruppels. Binnen 10 min is t weg;)

8. Helaas mogen ze idd nog geen luuf ivm de te sterke geur dan kunnen ze dichtslaan en in bad met adem vrij mogen ze ook pas vanaf 3 mnd.
    Tis zo sneu die kleintjes soms te zien worstelen met t snot

9. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Onze zoon was ton hij 9 dagen was ook flink verkouden. De huisarts toch even gebeld en ei zijn langsgekomen! Advies neus druppelen met zoutoplossing, in de gaten houden dat hij geen koorts krijgt en eventueel kleinere flesjes en vaker aanbieden, hij dronk namelijk ook voor minder omdat dat door de verstopte neus niet goed ging! Ik heb zijn neus in totaal 3x gedruppeld en het was over gelukkig! Had overigens wel een gesneden ui in zijn bedje gezet en dit werkt ook goed! Het is voor zo'n kleintje zo zielig! Sterkte hopelijk is hij er snel vanaf!

10. Hoe druppelen jullie dit dan in zo'n neusje? Koop je dan een zoutoplossing bij drogist/apotheek met een pipetke ofzo? Bedoel t zal
    Aardig mikken zijn met
    Zon klein neusje anders?

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij gebruikten een spray, meestal otrivin baby, aangezien die nog wel redelijk sprayt als je hem wat horizontaler (in een stoeltje als je het alleen moet doen) houdt.
    Borstvoeding snapte ik nooit hoe ik dat in de neus moest krijgen, hoewel ze de borst wel vaker losliet tijdens verkoudheden en dan spoot het er nog wel zo hard uit dat ik het er wel in kreeg ;). Nu krijgt ze nog steeds bv, maar spuit het niet meer.

Bij serieus hoesten, moet je op die leeftijd wel naar de huisarts, want ze kunnen het slijm nog niet goed ophoesten, dus verhoogde kans op longontsteking. Onze dochter is vanaf de 6 weken bijna continu verkouden geweest en de eerste maanden zijn we meerdere keren bij de ha geweest hiervoor, ze zeggen dat ze die kleintjes altijd laten komen vanwege de longetjes.

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Zoontje is nu net 2 maanden en vanaf dat hij 2 weken is al verkouden. Tja je kunt er weinig mee. Bedje schuin, ui naast bed, neusspray, neuspeer, stomen, niks werkte hier. Heb nu sinds een week het idee dat het minder wordt.

13. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Wij hebben een Pipetje gehaald bij de drogist (soort oordruppel Pipetje) en dan haal ik de zoutoplossing uit het flesje en druppel dat in zijn neus. Ik hou het er iets voor en doe het als hij op het Aankleedkussenhoezen ligt hier ging het prima! Een paar druppels per neusgat is voldoende.

14. Oke dankjullie!

Ik zal t ik de gaten houden.. Tot nu toe is zn neusje nog goed open iig

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Onze kleine meid was ook verkouden toen ze een week oud was, mijn kraamverzorgster gaf aan dat dit vaker voorkomt door de klimaat beheersing systemen in ziekenhuizen. Idd goed opletten dat ze voldoende lucht krijgt. Sterkte!

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik zou hiervoor niet perse de huisarts bellen, bij koorts wel trouwens. zo was onze oudste met 10 dagen jong opgenomen geweest vanwege de koorts. maar was 'gewoon' griep gelukkig. verder alleen paracetamol gegeven en veel aanleggen en knuffelen/slapen

17. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hier hetzelfde als bij beckje. Jongste dochter is met ruim twee weken opgenomen vanwege de relatief hoge koorts. Bij hoge koorts willen ze bij heel jonge baby's vaak hersenvliesontsteking uitsluiten en volgt er op deze leeftijd daarom meestal een opname, maar gelukkig blijkt het vaak gewoon een virusinfectie. Gelukkig bij ons ook. Virusinfectie was met een paar dagen alweer over.

Als er geen sprake is van koorts en je kindje genoeg drinkt zou ik de HA niet bellen. Bij koorts of onvoldoende drinken wel gelijk.

Beterschap!

18. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn zoontje is zo ongeveer de eerste 3 maanden non stop verkouden geweest. Echt zo sneu. Het begon met prut ogen in het ziekenhuis. En toen hij thuis was werd hij het verkouden. Hij kreeg gelijk alles mee van mn dochter.
    Ik heb otrivin baby gebruikt en ik ging regelmatig met hem in de douche zitten en dan de hete kraan aan om zo te stomen om het een beetje los te krijgen. Veel meer kun je niet doen helaas.

Deel Deze Pagina