Hallo, wij gaan over 2 weken voor 2 weken naar Mexico met onze kleine, hij is dan bijna 10 weken oud. We huren een auto en ik denk dat we ongeveer 4 locaties willen aandoen en van daaruit dagtrips. Heeft er iemand tips? Dingen die we echt niet mogen missen? Er is veel te zien en doen en ik vind het erg lastig om keuzes te maken Ben benieuwd naar jullie reacties!
Mexico kent veel levensgevaarlijke gebieden dus ik zou me daar sowieso in verdiepen Verder vast veel plezier!
https://mexico.outsight.nl/rondreizen/mexico-rondreis-1-fly-drive-door-het-rijk-van-de-mayas/ misschien zo'n route volgen? Veel plezier!
Dat dacht ik ook (en ik dacht met een baby van maar 10 weken zo'n reis ondernemen....), maar volgens mij valt het op Cancun nog wel mee met de levensgevaarlijke gebieden, is volgens mij erg toeristisch, alle grote badplaatsen zijn daar. En daarnaast is het aan TS om deze afwegingen te maken.
Ik vond Tulum heel erg mooi om te zien, verder zijn de afstanden wel groot voor ons Hollanders en pas op met het eten en drinken, je wordt heel snel ziek helaas.
Volgens mij is het niet echt het beste seizoen om naar Mexico te gaan? (qua weer) Sowieso volgens mij ook wel een land waar je goed aan je veiligheid moet denken
Wij zijn een paar keer in november naar Mexico geweest. (Met en zonder kinderen) Het weer is daar heerlijk, met af en toe een pittige bui...maar nooit hele dagen regen gehad. Wij zaten gewoon op een vaste locatie (puerto aventuras). Vanuit daar wel uitstapjes gedaan, bijvoorbeeld: jeeptocht, tulum, chitzen itza, xcaret, dolfijnen zwemmen, cozumel. Op cozumel hadden we een auto gehuurd. Als je naar Cozumel toegaat, houdt er dan rekening mee dat je de juiste ferry neemt. Er is er 1 waarbij je nogal zeeziek wordt. Had iets met de ligging op het water te maken. De overige uitstapjes hebben we met een georganiseerde groep gedaan. Vond ik iets minder. Verder hebben wij het land helemaal niet als gevaarlijk ervaren. Enige wat ons werd afgeraden was een huurauto te nemen op het vasteland. De politie zou die autootjes er allemaal zo uithalen, en die zijn nogal corrupt. Taxi’s zijn supergoed geregeld in Mexico. Elke stad heeft zijn eigen kleur taxi, en mag alleen mensen meenemen vanuit zijn eigen stad. Ze werken ook met eerlijke tarieven. Je weet van te voren wat je kwijt bent. Veel plezier!
Weer is volgens mij wel redelijk goed en veiligheid is in het gedeelte waar we heen gaan volgens mij ook goed... inmiddels heb ik de vlucht geboekt en ben eerlijk gezegd toch best wel zenuwachtig. Morgen maar even op zoek naar positieve verhalen haha. Maar ik denk dat als je je gezond verstand gebruikt..?! Zonder baby zouden we er ook zonder twijfel naar toe gaan en voor ziektes hoeven we daar voor de kleine in ieder geval niet bang te zijn. Goede tip van de ferry dank je! Ik las juist dat een huurauto goed was dus ga dit morgen even verder uitspitten. Thanks! De rest ook bedankt voor de reacties
Ik zou oo fox reizen oid een route zoeken die je aanspreekt en dat volgen. Daar staan vaak ook wel heel fijne hotels bij, ook niet onbelangrijk met een baby. Veel plezier, super gaaf om zulke herinneringen te gaan maken. En als jullie er zelf vertrouwen in hebben dan komt het vast wel goed!
Onze reis naar Mexico is al een paar jaar geleden, misschien is het wel veranderd hoor. Ik zou het idd nog even uitzoeken en dan gewoon doen! Veel leuker om het land zelf te kunnen ontdekken!
Op yucatan kun je prima met een auto rondreizen. Kijk wel goed naar de afstanden en de reistijd die je nodig hebt aangezien het nogal kan verschillen met wat voor ons normaal is. In sommige gebieden kun je echt niet harder dan 30-50 km per uur en als je op zo'n dag 400 km moet afleggen is dat behoorlijk pittig, zeker met een baby. Ik had er zelf echt af en toe genoeg van om in de auto te zitten en al slingerend berg op/ berg af te gaan. Ik zou met een baby er zelf denk ik voor kiezen om in 1 - 2 accommodaties te verblijven en van daaruit uitstapjes te doen. Dan hoef je maar 1/2 keer een langer deel te rijden. Zelf vond ik Uxmal, chitzen itza en palenque qua Maya cultuur het mooist! Ik zou zelf zo terug gaan!