2 verschillende schuttingen

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 26 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.763
    18.898
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zit met nu al de hele tijd af te vragen... hoe zien onze schuttingen er precies uit? Ik weet dat we links een schutting hebben met betonnen palen en houten planken en een rechte bovenkant. Rechts ook schuttingen met een rechte bovenkant en een bovenop nog een plank plat erop (soort dakje). Maar volgens mij hebben we dat dakje niet op de schuttingen links. En ik weet van de rechterkant zo even niet uit mijn hoofd of we houten palen hebben, of beton. Volgens mij zijn de planken zowel links als rechts verticaal.
    En dan de achterkant: die schuttingdelen hebben van die boogjes in plaats van een rechte bovenkant. Ik dènk dat de palen daar ook van beton zijn, maar weet het niet helemaal zeker.

In ieder geval niet allemaal helemaal hetzelfde. En blijkbaar valt dat niet ernstig op. Nu hebben wij een vrij brede tuin, dus dat is denk ik wel weer anders dan een rijtjeshuis met een tuin van 5 meter breed.
    Hoewel: in onze vorige huis hadden we aan de ene kant een bakstenen muren en aan de andere kant deels baksteen / deels planken. En in het huis daarvoor aan de ene kant volgens mij een schutting en aan de andere kant coniferen.

Nu ik erover nadenken, vind ik aan twee kanten precies dezelfde schutting in een lange, rechte tuin van een rijtjeshuis juist minder mooi. Ik denk dat links en rechts verschillend juist ruimer oogt. Minder 'hokkerig'. Dus ik zou twee verschillende erfafscheidingen wel prima vinden. Maar of ik blij zou zijn met zwart... hmmm, dat niet. Maar bijvoorbeeld de ene kant schutting en de andere kant haag: mooi juist! Of de ene kant horizontale planken en de andere kant verticaal: ook prima.

Deel Deze Pagina