Wij hebben een nieuwbouwwoning en zijn met alle buren uit ons rijtje (5 huizen) in overleg over het plaatsen van schuttingen. Wij zijn het middelste huis. De 2 huizen links van ons willen een houtkleurige schutting, rechts van ons een zwarte schutting. Wij hebben aangegeven dat wij best met 1 van de opties willen meegaan, mits we wel een 2 kanten van de tuin hetzelfde kunnen plaatsen. Maar links wil echt geen zwart en rechts perse wel zwart. Dus wat nu? We neigen ernaar om dan maar aan 1 kant een dubbele schutting te plaatsen, maar of dat nou mooi wordt? Ook zonde van de ruimte en het geld. De andere optie is toch verschillende schuttingen. Instinctief lijkt me dat niets, maar misschien vergis ik me. Wie heeft dit en hoe bevalt het? Foto’s zijn welkom!
Wij hebben 2 verschillende schuttingen. Aan 1 kant loopt een brandgang en daar stond al een (lelijke) betonschutting, en die hebben we toch maar laten staan uit praktische overwegingen, Wel klimop tegenaan gezet, dus nu valt hij minder op . Aan de andere kant tussen de buren en ons stond een grote coniferen haag, die hebben we weg laten halen (tot blijdschap van onze buren) en daar hebben we een hout- en betongaas schutting laten plaatsen met klimop. Het eerste stukje (vanaf het huis) was al een houten schutting en die hebben we laten staan. Ik denk dat het ook veel uitmaakt hoe breed je tuin is en wat je gaat doen met planten enzo, wij hebben dus wel aan beide kanten klimop nu en een vrij brede tuin en het kan me niet echt boeien als ik eerlijk ben, onze tuin is vooral een speelparadijs voor de kinderen, haha. Ik denk dat het eraan ligt hoe belangrijk je dit soort dingen vindt, zelf zou ik voor de 2 verschillende gaan als ik beide opties op zich prima zou vinden. Maar, als je weet dat je je er gigantisch aan gaat ergeren, dan is het een ander verhaal, dan moet je met het hele rijtje eruit zien te komen denk ik dan.
Is die zwarte schutting ook van hout? Want dan zouden die buren hem gewoon zwart kunnen schilderen toch? Ik snap wel dat ze geen zwarte schutting willen.
Zijn het exact dezelfde schuttingen, want dan zou ik ze wel dezelfde kleur willen inderdaad. Wij hebben 2 totaal verschillende: aan 1 kant een stenen muur en de andere kant een stenen muur met schuttingdelen erin. Dat is niet storend ondanks dat het verschillend is. Als het exact dezelfde zijn zou ik met alledrie rond de tafel gaan. En anders allemaal blank houten schuttingen neerzetten en degenen die een kleur willen kunnen zelf verven.
Ik begrijp jullie heel goed en vind dat jullie buren ook met jullie rekening moeten houden. Zwart is nou niet bepaald een kleur wat iedereen mooi vind, moeten ze maar accepteren. Wij hebben momenteel ook 2 verschillende schuttingen. Aan 1 kant is een nieuwe geplaatst, aan de andere kant staat de schutting op instorten, maar de buren weigeren mee te betalen wij wachten nog even af en dan komt er gewoon eenzelfde schutting als aan de andere kant, op onze eigen grond.
Nou dan dezelfde schuttibg en de buren die hem zwart willen hebben schilderen hem dan aan hun kant. Dat klinkt niet als echt overleg. Jullue zitten er maar mooi mee
Oh nee ik zou daar dus niet mee akkoord gaan. Steen en hout of een haag leuk maar een zwarte nee. (En ik ben echt gek op zwart) Ik zou dan met de buren van de zwarte schutting overleggen dat jullie zelf een schutting gaan plaatsen. Ja zonde van het geld maar is niet anders.
Wij hebben toevallig aan een kant zwart en de andere kant hout. Ik vind het juist mooier dan beide kanten dezelfde kleur. Dan krijg ik zo'n cavia-hok gevoel bij, echt alsof je in een box woont. Aan de zwarte kant hebben we veel groen met paarse bloemen wat erg mooi afstemt. Aan de andere kant een border met Engelse style waardoor de schutting eigenlijk ook niet opvalt.
Wij hadden ook 2 verschillen. Oude eigenaren van ons huis hadden klimop, en de buren houten schutting. Onze vorige buren wel gevraagd of ze mee wilden doen met schutting panelen/beton palen, maar dit wilden ze niet. Dus wij hebben onze ervoor langs gezet. Onze nieuwe buren balen hier nu van Wij vonden het niet mooi 2 verschillen.
Wij hadden aan twee kanten verschillende, toen kwam een storm in 2018 en hebben we alles opnieuw moeten neerzetten, waarbij het beide buren niet uitmaakte, en dus hebben we nu dezelfde schutting aan beide kanten. Dat is een stuk beter.
Wij hebben ook 2 verschillende schuttingen, kan er n iet wakker van liggen eigenlijk. Maar met een zwarte schutting zou ik ook niet heel blij zijn
Precies dit, de hele tuin met 1 dezelfde schutting is ook niet altijd mooi. Heb je ook een foto voor TS?
Als je geen zwarte schutting wilt kunnen die buren aan de des betreffende kant op eigen kosten zelf de schutting plaatsen die zei willen. En dan plaatsen jullie de andere schutting er -bijna?- tegen aan. Ik zou ook geen zwarte schutting willen hoor.
Niet akkoord gaan met betalen voor de zwarte schutting. Als ze hem dan alsnog graag zwart willen, dan kan die op hun eigen grond worden geplaatst. Meebetalen aan een houtkleur geen probleem lijkt me
Hm ik vind dat de buren wel wat water bij de wijn mogen doen. Een houten schutting kun je altijd nog zwart verven, omgekeerd niet. Ik zou dat dus bij de buren presenteren: houten schutting die ze zelf zwart kunnen schilderen. En als ze dat echt niet willen, kiezen voor wat jij mooi vind en desnoods 2 schuttingen. Persoonlijk vind ik een zwarte schutting heel mooi, maar ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen dat vind,
Nee, ik zou dat niet graag willen, een zwarte schutting. Ik zou dan de buren vragen om de schutting zelf te betalen en op eigen grond te plaatsen en zelf ook een schutting neerzetten.
Wij hebben hetzelfde bij onze nieuwbouwwoning. Wij vinden houten schuttingen met betonpalen echt verschrikkelijk lelijk. Al voordat we de kavel kochten zeiden we dat we nooit zoiets zouden plaaten. En toen kwamen de nieuwe buren met een offerte voor... houtkleurige schuttingen met betonpalen . Die komen dus mooi aan hun kant van de erfgrens. Wij plaatsen zelf zwarte schuttingen (Zweeds rabbat) ertegen aan onze kant, en gaas met hedera. Als de buren ook zwarte schuttingen en hedera hadden gewild dan hadden we die uiteraard samen geplaatst. Maar helaas... Ik ga écht niet vanaf mijn woonkamer naar een houtkleurige schutting kijken die ik zo lelijk vind. Dan maar zelf betalen en een paar cm tuin inleveren.
Dat was het eerste wat ik dacht. Leuk dat ze allebei wat anders willen, maar jullie betalen ook genoeg en mogen ook best eigen wensen hebben. En anders misschien inderdaad bijvoorbeeld Zweeds rabat, doen jullie aan jullie kant van de tuin blank hout tegen de palen en zij zwart hout.