Oke, ben ik nou zo raar dat ik maar 1 type groente eet bij het avond eten? Stond net met een moeder van school te praten bij de supermarkt en die zei dat ze elke dag twee verschillende soorten groente at bij het avond eten, oke ieder zijn ding maar ben ik nou zo raar dat ik maar 1 type serveer? Zij vond het namelijk heel erg vreemd en had dat nog nooit gehoord, dit heeft zij zelfs van huis uit mee gekregen, ze zei nog net niet dat ik een slechte moeder was Maar wat doe jij? 2 soorten of 1 soort ? EDIT: En dan heb ik het dus over gewoon een prakkie, niet een ovenschotel ofzo
Gewoon 1 soort groente hier... Ik ben opgevoed met; wat de pot schaft eten we . Dus je bent echt niet raar...
1 soort net als de meeste mensen toch? Je kan natuurlijk wel 2 soorten groenten in 1 pan doen. Ieder zijn ding
Wij ook 1 soort groenten maar dat kom omdat dochterlief alles eet en ik ook en vriendlief eet geen groenten, at die dat wel en maar een bepaald soort zou ik ook 2 soorten groenten maken.
Het hangt er vanaf. Als we hollandsche pot eten, dan maar een soort groente, (maar wel meestal iets van sla erbij) Maar in ovenschotels enzo doe je natuurlijk wel meerdere soorten groenten. Tenminste..ik doe dat.
Toen ik nog thuis woonde hadden wij ook vaak 2 soorten groente. Gewoon omdat 1 krop sla niet genoeg is voor 6 personen. En wij moesten altijd veel groente eten. Nu hebben we ook geregeld 2 soorten gewoon omdat het zo uitkomt en wij eten minimaal 200 gram per persoon.
Nee zij had het echt over een prakkie zeg maar, dus aardappels twee soorten groente en vlees ... Ben blij te lezen dat ik dus niet raar ben hahaha niet dat zij raar is omdat zij wel twee groentes eet maar het is meer de manier hoe ze het zei
Anders, namelijk.. in ovenschotels meerdere en daar maak ik er heel wat van. Hollandse kost = 1 soort hier.
Bij mijn moeder vroeger altijd maar 1 soort groente op tafel, maar bij mijn vader (ouders zijn gescheiden) stonden er altijd meerdere dingen op tafel. 't Is maar net wat je gewend bent
Hier meestal 1 soort groente, gisteren toevallig een keer twee. Mijn schoonouders hebben wel vaker 2 soorten groente als we daar eten.
We eten niet zo vaak "AVG", maar als we dat wel eten dan is dat vaak met broccoli of bloemkool en dat vindt dochter zo vreselijk vies, ze krijgt er letterlijk de rillingen van (al vanaf het begin). Omdat ze verder geen moeilijke eter is en best veel groente lust, maak ik er voor haar vaak wel wat bij, meestal iets van witte bonen in tomatensaus of erwtjes (simpel uit een potje dus). Als we worteltjes of bijvoorbeeld rode bieten eten, wat zij ook graag lust, dan laat ik het daarbij.
De ene keer wel en de andere keer niet. Als we bijvoorbeeld wokken zitten er toch vaak meerdere soorten groenten in P) Maar af en toe staat er ook een bakje spruiten en een bakje bloemkool op tafel. Of groenten bij het eten en daarnaast nog een bak salade. Edit: maar dus niet omdat een van de twee hier een bepaalde groente niet lust. Hier is de regel, eten wat de pot schaft. Meestal is het dan helemaal niet eten, mijn zoon lust totaal geen enkele groente.
Het verschilt hier, zoals vandaag heb ik boontjes en wortelen. Maar dat is meer omdat ik nog wortelen over had. Ik zou niet bewust twee soorten groentes kopen voor bij het eten. Maar wanneer ik van een groente over heb, maak ik dit wel.
Ik herken het wel vanuit Frankrijk hier. Zijn grote groente eters (althans die gene die ik ken) en daar staat dan twee maal groente op tafel. Ik zelf eet altijd een soort groente bij een maaltijd.
Hier ook 1 soort groente , eten wat de pot schaft ! Nou scheelt het we lusten veel . We eten wel eens verschillend als er wat over is . bv op vrijdag uit de vriezer . bv ovenschotel of stamppot , Chili con carne . Licht er aan wat er is .
Eigenlijk bij avg altijd 1 soort. Vriendlief is gek op doperwten uit potjes en dan pak ik soms een potje waar ook worteltjes bij zitten. Bij de appie heb je ook voorgesneden bloemkool/broccoli/worteltjes in een pakje. Als ik lui ben pak ik die, maar dat gebeurt niet vaak. Maar die zitten dus in 1 pan. Ik ga echt niet 2 pannen opzetten met groentes.
ik maak sowieso vaak 2 gerechten en dat met 4 personen. ik lust heel weinig en mijn partner lust eigenlijk alles. hierdoor maak ik vaak naast eten voor partner en kinderen appart eten voor mijn (en eventueel de kindjes) als we groente eten uit pot neem ik ipv een grote 2 verschillende kleintjes. als ik vers neem koop ik meestal voorgesneden en dan 2 zakjes of probeer een groente te nemen waarvan ik weet dat lusten we allemaal bij sperzieboontjes vlees ook altijd 2 soorten keus moet er zijn vind ik vooral omdat ik zelf zo weinig lust houdt ik ervan als een persoon zelf kan beslissen tussen 2 dingen. de kindjes eten ook veel beter sinds ik dit doe (nu ongeveer 2 jaar) omdat ze zelf mogen opscheppen wat ze willen eten en hoeveel. lust ik niet zit er niet in want ze moeten wel iets proeven. ik maak zelfs 2 verschillende pastasausen bij spaghetti en 2 verschillende wokmaaltijden als we rijst eten. (bijv pittig en veel groente en een niet pittig en met weinig groente) we eten elke dag in de week wat anders en maar 1x per week aardappels. ben meer van de rijst en pasta