Help! Wiebelen op de fiets!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmeisje, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Daar ging ik dan vanmorgen. Voor het eerst met de kleine en de buggy achterop de fiets. Wat een verschil! Wat een gewiebel! Ik durfde het zelfs niet aan en heb de buggy thuis gelaten. Is dit bij jullie ook zo?

Het voorste gedeelte van mijn fiets is nu zo licht dat ik moet oppassen dat mijn fiets niet naar achter kiept, bv met een drempel op gaan. Zal een fietsendrager voor op een oplossing zijn?

Kind, buggy en stoeltje zijn bij elkaar zo'n 20 kilo. Niet anders dan bij jullie toch?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier was ik ook doodsbang de 1e keer met kind+buggy. Wiebelde als een gek inderdaad.
    Je dochter zit achterop? Want toen onze dochter groot genoeg was en achterop ging zitten had ik soms ook het gevoel bij drempels bijna achterover te kiepen.. (En dat was zelfs zonder buggy achterop ;)).

Weet niet of andere moeders dat ook hebben, maar ik ervaarde het dus precies als jij. Maar na een paar keer wiebelde ik in ieder geval niet meer zo, was gewoon even wennen.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op mijn gewone damesfiets idd dit effect, maar van de zomer een moederfiets gekocht via marktplaats, (sparta) en die is veel en veel stabieler :)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hmm.. Ik heb ook een gewone fiets, dus misschien ligt het daar dan inderdaad wel aan.

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik heb nog een fiets van 20 jr. terug en die is behoorlijk stabiel. Maar ik ben niet zo'n fietser en kan ook niet met mijn voeten bij de grond als ik stilsta. Dat vind ik een groot probleem. En daarbij vind ik als ze achterop zitten het ook behoorlijk wiebelen. Ik ga wel eens een eindje maar nooit zo heel ver weg, dan de auto en ik loop ook heel erg veel.

6. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier was het ook geen succes een buggy achterop de fiets en dat terwijl de kleine nog voorop de fiets zat.
    Ik had toen een (moderne) omafiets en had ook het gevoel dat ik geen grip kreeg op de fiets, reed ook wiebelend rond.
    Ik heb het een paar keer geprobeerd en daarna nooit meer gebruikt.
    Als ik naar het centrum ga zet ik mijn fiets maar weg bij de bewaakte fietsenstalling en daar staan buggy's die je even kunt meenemen/lenen, makkelijker kan niet.:D

Deel Deze Pagina