Onze zoon heeft 2,5 week geleden z'n 11-maanden prikken gehad (dktp en pneu). De dagen na de prikjes had hij op beide benen echt een blauwe plek die ook dik aanvoelden. Nooit eerder gemaakt bij de oudste (en bij eerdere prikken van de jongste ook niet). Kan een keer gebeuren, dacht ik. Maar nu zijn we 2,5 week verder en de blauwe plek is wel weg, maar er is nog steeds een soort hard 'schijfje' te voelen op de beide prikplaatsen. Is dit gewoon pech of heeft ze zo slecht geprikt? Ik ben zelf bevooroordeeld. Was weer een uiterst vervelende gang van zaken op het cb. Ik vind die verpleegkundige echt een winterhoofddeksel. Vandaar dat ik het hier even navraag.
Heb ik ook gehad bij de oudste! Heeft echt nog een hele tijd geduurt voor dat het weg was. Waarschijnlijk verkeerd geprikt ging ik zelf maar van uit..
Mijn dochter heeft precies hetzelfde. Ik werd daar zo boos om! Volgens m'n huisarts heeft het cb de naald er verticaal ingezet en alles in 1 keer geïnjecteerd. Helemaal fout dus. Die naald had er schuin in gemoeten en langzaam geïnjecteerd moeten worden. Mijn dochter had een week lang grote blauwe bulten op haar beentjes. Nu heeft ze ook die schijfjes. Dat blijkt een flinke bloeduitstorting te zijn. De volgende vaccinatie (bmr) laat ik door GGD doen. Ben die prutsers bij het cb echt zat nu
Dat is gewoon onkunde inderdaad. Mijn oudste heeft alle prikken van onze vroegere kinderarts gehad, hij prikte nog in de bil ipv dijen en ze heeft nooit enige last gehad.
Ik zal niet het hele verhaal van dat bezoek neerpennen maar laten we het er op houden dat het zetten van de prikken inderdaad een haastklus is geweest.
Dit soort schijven wordt doorgaans veroorzaakt omdat het kind zijn beetje wegtrekt en je het weefsel doorboort.Is niet leuk maar kan gebeuren.Mijn dochter heeft het ook weleens gehad en toen had ze ook haar beentje weggetrokken dus duidelijk verklaarbaar.Kan wel maanden blijven zitten.Je kunt het weefsel evt masseren met vallen en stotenzalf van VSM daarmee kan je het opgehoopte bloed wegmasseren.