1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik heb een chromosonen onderzoek gehad in Leiden

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    ja dat is de karyo :)

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    die was perfect!!!!!!!!!!

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ja ik dacht dat de karyo ook maar in 5% van de gevallen afwijkend is (dan is het dacht ik "translocatie"). Toch positief :)

Ik denk dat we een beetje hetzelfde verhaal hebben gehoord Butterfly. Hier ook: genoeg eitjes, genoeg bevruchtingen maar de uiteindelijke embryokwaliteit is om te janken en waarom? Ja waarschijnlijk iets met de eitjes.. Alleen was het pas mijn eerste ivf en heb jij er al drie achter de rug :(

5. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Sophy & butterfly: het gaat er bij mij gewoon niet in...ik denk nog steeds immuunsysteem, of incompatibiliteit tussen partners of virus/bacterie-infectie of trombofilie achtige problemen. De waarschijnlijkheid dat het daaraan ligt is groter dan dat de kwaliteit van de eitjes van de rest van jullie leven slecht zou zijn. Pas als je de oorzaak kent kun je er wat mee gaan doen. Mijn advies is "verder zoeken".
    knuffel

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Het punt is denk ik alleen, waar zoek je dan? Volgens mij zijn Sophy en butterfly beiden al zowel in Gent als in Düsseldorf geweest. Ze zullen dan nog verder over de landsgrenzen moeten gaan en het zal een hoop geld gaan kosten. Helaas is goede vruchtbaarheidszorg voor Nederlanders gewoon niet zo makkelijk te bereiken :(.
    En daarnaast, op een gegeven moment ben je ook gewoon moe van het strijden en het zoeken, althans, dat geld voor mij en ik ben nog niet eens zo lang bezig als Sophy en butterfly.
    Dus ja, verder zoeken, als je er de energie en het geld er nog voor hebt. En dan nog heb je geen garanties dat het dan goed komt :(

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Mooi gezegd Brix. Ik ben idd al in Gent en Dd geweest... butterfly ook dacht ik. Onze volgende check zou met donorzaad zijn. Maar ja.. alleen nog met ivf mogelijk en qua energie en kosten houd je dat niet eeuwig vol.
    Neemt niet weg dat ik je mening en advies waardeer mamavanh :)
    Butterfly.. gaat het een beetje? Knuffel!

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Butterfly, heb je net een berichtje gestuurd. Pffff, blijft wel heel lastig. Wel fijn dat je mams erbij was. Dat je er zoveel fragmentatie was, dat krijg je nu pas te horen? Dat vind ik wel opmerkelijk. En ja, dat kan een oorzaak zijn. Toch zou ook ik toch je dossier naar serum sturen. Als je wil kan ik je het formulier wat je dan (gratis) ter beoordeling moet invullen wel mailen... Maar weet je, je bent wel zwanger geweest.... Dat is waar bij mij de twijfel zit. Kan me niet voorstellen dat dit mogelijk was geweest bij slechte embryo's, maar eerder dus door de innesteling... Dit zou bij mij, zoals mama van h zegt, blijven knagen....

Sophie, dus jij junkt er weer op los ;) ? Spannend zeg!
    Armani en kiekske zijn ah broeden op sinterklaascadeautjes, ook spannend...
    Mamavanh, hoe is het met jou?
    Brix, jij even rust in de tent?

Mijn update... Ben nu echt 14 dagen dpo en meende wat roze verlies te hebben vanmiddag, maar is nu weer weg. Toch voel ik aan mijn buik dat ik ongesteld ga worden, dus heb Gent gewoon gebeld, ze doen immers in de weekenden geen uitgangsecho's en aangezien ik gewoon op tijd wil kunnen starten... Kan nu morgen terecht en het geeft niet als de menstruatie nog niet is doorgezet. Wordt vroegvogelen, want we moeten er om 8u zijn.... Heeeel vroeg op dus. Maar vriend rijdt, dus ik ik kan vermoedelijk nog wat slapen...
    En ben de rest vd dag vrij.
    Denk eigenlijk dat het zaterdag pas losbreekt. Nergens op gebaseerd, maraboes is wel een handige startdag: 1 dec als dag 1. Makkelijk tellen en bijhouden voor blondines ;).

Mijn gevoel bij deze ronde is stiekem toch weer hoopvol en goed...
    Er zijn weer veel dingen anders immers;
    - antibioticakuur gehad;
    - ga nu aspirine 100mg slikken
    - ga nu heparine gebruiken
    - ga nu prednisolon gebruiken
    - ga nu voor combi van menopur en puregon (niet op advies van prof overigens...)
    - ga toch weer voor dag 3 tp, MITS er embryootjes ontstaan
    - als het lukt, ga ik voor intralipid... (Hangt van beschikbaarheid af...)

Kortom, veel anders en heb alweer een goede moed...
    Dus, poging 9, punctie 7...kom maar op en kom maar met een moi cadeautje voor vriendliefs verjaardag (30 dec) en het nieuwe jaar!

Welterusten allemaal, xxx

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    zij denkt dat dat bij mij de reden is dat het fout gaat door al die fragmentatie. Ik heb al de embryos'gezien en ik werd er droevig van.

Mijn man wil voor eiceldonatie en adoptie gaan

Hier voel me leeg

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Knuffel Butterfly.. een hele dikke! Zo vreselijk moeilijk ook om dit nu te horen. Neem je de tijd voor jezelf?

Juul over junks gesproken ;) Dat is een behooooorlijk lijstje meds dat je gaat gebruiken en oh wat hoop ik dat dit de wondercombi is voor je! Heerlijk om stiekem of minder stiekem toch weer hoop te hebben :)

11. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Juul: heb je niet gewoon een test gedaan? zou wel heeeeel leuk zijn :)

Butterfly: knuffel.

Op de rest van de discussie reageer ik later nog. Moet even nadenken hoe ik het formuleer ;).

groetjes en zwaai,

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Juul ja mijn zus wil me met alles helpen....dus het is een optie.

Ik ga alle testen die ik heb op een rijtje zetten en mailen naar Serum. Het is gratis en het kan geen kwaad.

Op dit moment hebben we besloten om voorlopig niets te doen. Het geeft me een beetje rust.
    Ik heb 3 jan een gesprek met een psycholoog. Ik merk dat ik de laatste tijd vaak ziek en moe ben. Mijn lichaam geeft aan dat ik even een stap terug moet doen.

Ik nam altijd 20 mg prednison, ascal, fraxiparine en de laatste keer intralipid dus ik heb mijn lichaam tot het uiterste gedreven.

13. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Butterfly, nog een knuffel! Wat lijkt me dit moeilijk :(.

Juulz, dit moet 'm gewoon gaan worden :).Ik duim voor je!

Kiekske, Armani en Sophy: ik duim nog steeds voor een zwanger trio :D.

Ego: rustig aan het broeden op mijn Sinterklaascadeau (ik ga 5 dec testen).
    Ik houd me een beetje afzijdig. Ik merkte dat ik heel onrustig werd van het feit dat er nog zoveel te halen valt elders op het gebied van hh miskramen. En dat elders is gewoon niet bereikbaar voor mij, sowieso financieel niet. Het klinkt heel mooi, een dr Kwak in Chicago die je maatwerk kan geven, maatwerk waar ik misschien wél zwanger door kan blijven. Maar ik kan 10.000 echt niet betalen.
    En dus word ik heel verdrietig van het idee dat de juiste zorg voor mij gewoon niet binnen handbereik ligt.
    Ik word onrustig en verdrietig van het zoeken en ik denk dat die stress mijn conceptiekansen niet ten goede komt en dus houd ik me even zen en zit ik rustig op mijn ei te broeden. Die rust doet me goed.

14. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Je omschrijft perfect mijn gevoel ook. Wij hebben ook geen 10 000 euro voor hulp elders. En ik ben altijd zo zeker dat ze de juiste reden gevonden hebben, en dan kom ik hier of elders weer lezen en lees ik weer over HLA, alpha TNF ... en dan denk ik stop ermee Elke, dit is gewoon niet goed. Ik ga nu uit van het behandelplan in Gent en ik trek me op aan het verhaal dat ik heb van iemand anders die homozygoot is, die ook 2 kindjes op late termijn heeft verloren en nu 38 weken zwanger is. Zij had de hoop ook helemaal opgegeven. Soms vind ik het jammer dat ik zoveel opgezocht en te weten ben gekomen over herhaalde miskramen, dat het soms een eindeloze zoektocht lijkt en dat ik uiteindelijk zelfs niet meer vertrouw of ze in Gent echt wel alles hebben gevonden. En idd al die stress zal het zwanger worden ook niet bevorderen. Ik merk nu al dat ik hier veel minder kom, probeer me nu even gewoon te focussen op ons eerste kleintje, we vrijen om de dag ... en we zien wel waar het toe leidt ...

15. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    En pfff ik kom net terug van de ferti-arts ... en nu had ze vorige week een bloedafname gedaan.
    Hormonaal stond alles goed MAAR mijn TSH staat weer op 4,72 terwijl die vorige keer op 2 stond. Ik nam toen 50 en ben opgehoogd naar 62.5 L-thyroxine omdat ik die waarde nog iets lager wou krijgen en zie nu. Ik snap er echt niks meer van ...
    Mijn endocrinoloog is in zwangerschapsverlof ...

Ik heb de indruk dat er iets is van medicatie wat mss tegenwerkt met de L-thyroxine ... Ik vermoed de actieve B's, maar ik kan daar toch ook niet ineens weer mee stoppen. Aan de andere kant moet mijn schildklier natuurlijk wel een betere waarde krijgen ...
    Voel me weer eventjes zo neergehaald ... met zo een waarde zal ik allicht niet zo gemakkelijk zwanger worden

16. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Butterfly; hele dikke knuffel voor jou! Dit moet een enorme schok voor je zijn. Ik wens je veel sterkte.

Sophy; hoe gaat het met stimuleren? Wanneer krijg je een fm meting? Hoe voel je je eronder?

Brix; jij mag ook binnenkort testen! Tjonge dat wordt ook een spannende dag voor jou. Ga alvast voor je duimen!

Juulzon; kan me voorstellen dat je even de tel kwijt was. Je hebt iig een strak protocol klaar liggen, fijn dat je weer goede moed hebt! Hoe veel prednisolon heeft DS geadviseerd? Neem je ze niet te laat in 's avonds? (ivm slaap problemen) Mijn duimen zijn aan het draaien.

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Elpie, Brix.. ik voel me ook zo. Mijn protocol is rust ruimte en vertrouwen :) Gewoon omdat zoeken me uitput en eigenlijk heel ongelukkig maakt. Soms voel ik me dan dom.. alsof ik niet genoeg zou doen ofzo.. en zo wil ik me niet voelen. Ik hou me dus ook een beetje buiten de speurtocht. Mooi hoe jullie het verwoorden :)

Armani hoe gaat het?
    Stimuleren gaat goed. Wel ontzettend moe, nu al, maar ik hou me rustig met thee dekentje en pepernoten op de bank ;) Fm is dinsdag. Ik voel nu al wel mn eierstokken opbollen. En geen blauwe buik, positief toch :)

Juul fijn dat alles goed is en wahoe voor het nieuwe protocol :)

Liefs voor de rest

18. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik wou nog even nuanceren wat ik heb gezegd. Want nu lijkt het net alsof ik mijn kop in het zand wil steken voor mijn probleem en dat is niet zo. Integendeel, ik zoek me suf op internet. Ik zoek me suf naar protocollen, medicijnen, therapieën, supplementen, fertiliteitsklinieken, gynaecologen, lotgenoten. Alles om maar te vinden waar het probleem en een oplossing ligt.
    En van dat zoeken word ik soms zo moe en dan moet ik het laten rusten, anders draaft het zo door in mijn hoofd.
    Maar het gaat in golfbewegingen. Dan ben ik weer strijdvaardig en zoek ik me suf. Dan wil ik weer rust en komt het me de neus uit en wil ik de natuur zijn gang laten gaan.
    Voor nu heb ik een strijdplan en dat is na nog een mk terug naar Gent voor heparine en prednison. Pas als dat ook niet zou lukken, ga ik weer eens verder kijken. Anders word ik zo onrustig.

Maar het zoeken naar de beste oplossing, het wantrouwen in de gevestigde orde, dat ken ik dus wel. En ik geef iedereen die het verder zoekt groot gelijk. En in het geval van butterfly zou ik zelf ook voor een gratis consult Serum gaan.

Hmmm, heb ik de nuance zo goed uitgelegd ;)? Het is een pad met vallen en opstaan. Dan heb je weer energie om het verder aan te pakken en dan weer even niet. Het is een vermoeiende zoektocht waar je niet altijd de moed voor hebt.

Zoiets ;).

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hej Brix, wat je schrijft is herkenbaar hoor. Dat is ook een van de redenen waarom zijn het nog een keer in Gemt willen proberen. Zie eerlijk gezegd ook enorm op tegen weer een intake ergens. En zomaar 10.000 euro voor dr Kwak... Had ik die maar... Sterker nog, was ik nu net zo rijk als Paris Hilton ofzo, had ik een aantal MMMmeisjes meegenomen op een tripje naar the USA en hadden we het nuttige met het aangename gecombineerd en dan zou zo'n uitstapje net zoiets zijn geweest als een traktatie op een kopje koffie in verhouding.... Maar helaas, ben geen multimiljonair ;).

Morgen gaat hier de de eerste spuit erin..
    Toch weer spannend. Hoop zo dat er genoeg gaat groeien, dat het van goede kwaliteit is en er mooie embryo's ontstaan. En ik hoop zo dat we eens cryo's mogen gaan hebben...

Hoe gaat het met de rest?
    En met het broeden, Armani en Kiekske? En jij broedt natuurlijk mee Brix?
    Sophie, wanneer jij weer controle?

Xxxx

20. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Of een geest in een fles :D Dan zou ik me helemaal suf wensen voor iedereen hier... dan zouden we er zo uit zijn :)

Vandaag dus spuiten Juul, spannend. Ik hoop vooral dat je je cryo's niet nodig zult hebben :) Ja, voor een brusje.. :)

Ben ook benieuwd hoe het met de broedende meisjes gaat. Armani en Kiekske jullie zitten op een dag of 9 na tp toch.. al getest? Wanneer gaat dat gebeuren? Of spuiten jullie extra pregnyl en valt er thuis niets te testen?
    En Brix ook mooi aan het broeden :)

Ik heb dinsdag eerste fm. Voel dat ik het toch spannend vind, ondanks geen hoop voor deze poging. Dat ik wel wil dat er genoeg zit om goed te testen zeg maar.

Fijne zondag allemaal :)

Deel Deze Pagina