1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.872
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Armani wat een fijn verhaal over Serum, je klinkt blij en positief :) Is het er druk, veel andere stellen met een ivf poging?

Kiek jaaa 3 :D Lekker ook hoe je het typt, ik schrok toch wel even.. foei :D Maar gewoon 3 die nog in de race zijn voor je tp van 2, wat heerlijk. Ik duim voor jou en voor Armani!

Juul hoe ga jij deze poging doen? Met predni, heparine en alles?

Mamavanh nee ik heb je lijstje nog niet gebruikt. Het zit nog wel in m'n achterhoofd voor een volgende poging. Eerst wat rust, eerst zo maar proberen. Dat is een soort zonde van deze poging misschien, ik weet het niet, maar het voelt emotioneel beter om te proberen te vertrouwen. Dr P heeft géén afwijkende resultaten gevonden maar adviseert toch prednisolon. Vind ik vreemd om eerlijk te zijn; ik heb hem een recept gevraagd (mocht ik toch willen gebruiken) maar verassing, hij antwoordt niet... Ik snap dat lakse niet maar goed..

En bedankt voor de adviezen! Ik dacht dat menopur me niet kon helpen maar ga zo even de prof mailen of dat nog een optie is (en dan als de sodemieter naar de apotheek haha).
    Zit ik nog wel met die DHEA.. begreep ik goed dat het ongeveer 3mnd duurt voor je verbetering ziet? En dat je moet oppassen dat het niet te hoog wordt (ik dacht me zoiets van jou te herinneren Kiekske)?

2. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden,

Mijn man wil eerst rust nemen en erover nadenken. Ik wil ook even afstand doen en in 2013 verder kijken. Adoptie kost ongeveer 15-20.000

Is er een Serum site?

Vraagje waar kun je dhea laten testen. Wat gek is dat van poging 4 toch 5 blasto's over waren.
    Waar het bij mij fout gaat????? Ik denk het innestelen

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.872
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Hoera voor de prof, lekker snel weer.. ik krijg dit terug:
    Geen probleem, dat is hetzelfde en de verschillen zijn niet zo duidelijk, maar beiden zijn even goed. Menopur is goedkoper maar komt niet in een pen. Indien u nieuwe recepten wenst kan u even bellen naar de vroedvrouwen en die zorgen wel dat ze u worden opgestuurd.

Blijkbaar vindt zij dat er geen kwaliteitsverschil is.. en jullie lieve ervaringsdeskundigen wel... wat te doen?

De site van Serum:
    Home
    En er was nog een mooie informatiefile:
    Agate's serum file-if you've got a question look on here first! thanks - Greece - Infertility and Fertility Support Forum

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Sophie, ik zou wel voor menopur gaan. Ook om jezelf het gevoel te geven dat dit wat anders is en, er is echt wel verschil on menopur en gonal hoor!!! Google maar eens. Het is iets meer tijd om het te bereiden.
    Ik ga idd voor het hele pakket. De prof adviseert overigens de heparine en prednison pas na de Tp. Wat zeggen de ervaringsdeskundigen hier???
    Mamavh, dank nog voor je lieve mail, antwoord volgt!
    Hoest nu met jou?
    Kiek en Armani, hoest met de emmies??
    Butterfly, dikke knuffel. Neem je tijd en luister naar je gevoel...

Xxxx

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.872
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Pff ik weet het gewoon niet. M'n gevoel zegt.. niet gaan rommelen met de medicatie want met de gonal gaat het goed, genoeg eitjes, groei is evenwichtig en als je echt wilt testen of er iets mis is, moet je niet een ander protocol gaan doen. Dus dat wil ik eigenlijk.. gewoon de gonal gebruiken.
    Maaaaar ik weet dat jullie het niet voor niets zeggen dus m'n hoofdje zegt niet zo dom doen, gewoon voor de menopur gaan nu je die kans hebt.
    Ik voel me weer zo'n tut... moet ook leren om meer m'n gevoel te volgen, maar wat nou als dat een fout gevoel is zeg maar :) Ik denk er nog even over na.

Juul ik dacht dat dr Pf de prednison in een natuurlijke cyclus adviseert vanaf de ovulatie dus zou je het dan niet vanaf de punctie gebruiken?

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Thanks meiden!

Juulz ik begon met pred op dag 1 (alan Beer) ascal en frax nam ik na de punctie gelijk.

Ik zit even naar die site te kijken

Ze zijn in gent er achter gekomen dat mijn lichaam anti stoffen aanmaakt tegen mijn mans sperma.

Dit was de reactie van DR P
    Interpretation: Blood count without signifcant pathologic findings, the ratio soluble transferrinreceptor/ log ferritin (0,7) indicates a sufficient iron resvere (reference range: < 1,54), Vitamin-D in the refererence range, but under the advised range of > 54 µg/l; in the specific cellular immune system no signs for a immunodeficiency, a defect or a significant overactivation, no signs for a acute T-cellactivation; regulatory T-cells as T-cellsubset, responsible for the essential induction of tolerance towards the fertilized egg as an transplant for the female immune system, rather in a good range, as prognostic good sign for a sufficient capability for inducing tolerance; missing results will follow

Preliminary summary: The actual blood analysis show no distinct abnormalities in the specific cellular immune system; the capabilzty for inducing tolerance seems wuiet good, the Vitamin-D levvel is need to be increased

Preliminary advise: Due to the multiple immunologic effects of Vitamin-D, especially by reducing the number of receptors on antigen presenting Cells (APC), and by this triggering a more TH2-directed answer towards the fertilized egg as an allotransplant, a supplementation with 2 x 1000 I.U. Vitamin-D/ day, in order to increase the suboptimal level, is recommended; also in order to modulate the specific cellular immune system in a way, that increases the potential for tolerance inducition by modulating the specific cellular immune system down, a food supplementation with 500 mg Omega-3-fatty acids (EPA and DHA) is also recommended; in order to produce a distinct antiinflammatoric ewffect around the time of first contact to the next new fertilized egg, a lipid infusion (high dose of Omega-3-fatty acids), 3 days prior and 3 days after transfer/ ovulation is also advised; regarding the history of IVF-tretament, a additional support of the immune system by preventing rejections through the intake of 5 mg Prednisolon/ day, starting 10 days prior transfer/ ovulation (intake always in the morning) until the 12th week of pregnancy, is also advised.

7. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavanh, ben benieuwd naar je "bewogen" gesprek.
    Gisteren hebben ze mijn schildklier gecheckt, waardes zijn aardig omhoog gegaan maar anti TPO is lager als vorige keer: Rond de 7000 ipv 11180 dus de selenium en prednisolon doen hun werk. Vanochtend heb ik de HCG Wash gehad, dit is gewoon service vragen ze niets voor.
    Penny wil toch kijken of ik morgen de TP krijg ipv zondag. Hangt af van de deling van de Emmy's, baarmoederslijmvlies ( dat had jij goed gelezen) en vanwege mijn schildklier. Morgen om 10.00 uur krijgen we het te horen. Vind het heel spannend.

Sophy, ik zou voor de menopur gaan. Volgens mij zit er wel degelijk verschil in hoor, menopur is erg goed voor de kwaliteit van de eicellen. Misschien ga je jezelf later verwijten met: had ik maar....
    Sterkte met het maken van je beslissing.
    Het is aardig druk bij Serum, er komen heel veel Engelse vrouwen. Het lijkt of zij alleen komen, Serum werkt ook veel met donor eicellen en donorzaad.

Juulzon, wat heeft Pfeiffer geadviseerd mbt de prednisolon?
    Bij mij was zijn advies: 10 dagen voor de TP.

Kiekske: succes vandaag! Hoop dat de intralipid mee valt bij jou.

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.872
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Waarschijnlijk gaan jullie het een domme keuze vinden maar we gaan toch voor de Gonal nu. Manlief zei ook meteen om niet te knutselen met een protocol wat wel voldoende opbrengt. Als het nu niet werkt, gaan we de volgende keer wél voor de menopur. Begrijp jullie advies waarvoor dank :)

Armani wat is een hcg wash? Iets pregnyl achtigs? Spannend zeg misschien toch morgen misschien zondag. Ze houden het wel heel goed in de gaten zo te horen, wat de beste kans geeft enzo. Ga je na de tp terug naar huis?

Ik heb trouwens pregnyl.. ongelofelijk de apotheek kon gewoon leveren :)

9. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sophy, je moet altijd doen waar je je goed bij voelt. Fijn dat je een beslissing hebt gemaakt waar je achter staat.
    Een HCG Wash is een spoeling van de baarmoeder waarbij ze bepaalde stofjes weg haalt die een embryo kunnen aanvallen. Ze liet de stofjes zien die in de spuit waren gezogen, het leek erg klein maar voor een embryo is het natuurlijk heel groot. Ook brengt het een soort ontsteking teweeg die goed is voor de innesteling.
    Ze houden idd alles heel goed in de gaten. Je hoeft nergens zelf over na te denken en dat is heerlijk na alle maanden voorbereiding!

10. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Weet je butterfly: als je dan toch echt iets overweegt, zou mijn advies zijn , raadpleeg dr. Kwak Kim in Chicago. Ik had uitgerekend dat het eerste consult incl. de onderzoeken rond de 2300 euro kost (als er nog helemaal niets is onderzocht). Die dame heeft een ZEER hoge slagingskans met zeer strakke opvolging. Ze doet bij mijn weten geen IVF alleen immunologische opvolging. Je moet er slechts 1x naar toe daarna is het "long distance" opvolging met bloedverzending en deels wat je via lokaal ziekenhuis kunt doen. Je krijgt als het goed is bij sommige maatschappijen 100% vergoed van het Nederlands tarief andere verzekeraars doen 200% sommige doen 70% van het tarief indien er geen overeenkomst is met dat buitenlandse ziekenhuis. Maar ja..het is november dus wisselen is mogelijk :):D. Dat zou mijn advies zijn. In het ergste geval stel dat je zwanger raakt onder haar protocol (bijna alle vrouwen die haar advies volgen worden in de 1e ronde zwanger en blijven dat ook...) dan heb je maandelijkse en 2wekelijkse bloedonderzoeken. In totaal had ik uitgerekend dat het circa 10-15.000 euro kost. Als dat het ook kost voor adoptie...het is zomaar een overweging. Mocht je niet zwanger raken /blijven onder haar protocol dan ben je 2300 euro kwijt (niet weinig dat snap ik wel ...maar toch).
    Ik ga je nu antwoorden op je PB en een mail sturen. Bye!

11. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Juulzon: Heparine en prednison voor en na TP. Waarbij je vlgs mij de heparine 1-2 dagen onderbreekt bij de punctie en TP. Ivm bloedingsrisico. Heparine overigens pas vanaf dag 6 in je cyclus (als je menstruatie voorbij is). Neem je ook aspirine?
    En let goed op je schildklierwaardes tijdens een poging (liefst wekelijks) zodat je tijdig kunt ophogen. In een gewone cyclus (dus zonder stimulatie) op dag 21 eens nagaan hoe hoog je oestradiol/progestron is.

Reden dat ik het aangeef is:
    De prof vond mijn oestradiol veeeels te laag op dag 21 zij ze gister (terwijl ik een mail heb van een hulparts daar waarin staat dat dat een prima waarde is....GRRRRR!). Het komt vaker voor bij vrouwen met MTHFR (hetero). Vandaar dat ik het aangeef. Ze wil me nu 3 cycli opvolgen waarbij ik geen hormonen neem om te bezien hoe hoog de standen zijn en of het een toevalstreffer was of niet.

Sophy: Van menopur en Gonal F weet ik niets Sophy. Ik zou alleen al je waardes eens aan serum sturen en vragen om wat zij ervan vinden (en/of DD).
    Hoe ging het in je vorige cyclus had je toen genoeg eitjes en konden die in de vriezer? (1 geloof ik ofzo want de vorige x zou er iets ontdooid worden en daar was wat mee toch? wat ook alweer???). En omdat er een punctie heeft plaatsgevonden is dit dan je 2e poging of wordt het dan je 3e als je nu aan de volgende ronde begint???

Oja Sophy, die link van Agate, die heeft nog een mooie link met questions and answers over immunology...erg goed.

Armani: wat spannend!!! Ga duimmmmmen ...ben benieuwd of het morgen wordt of zondag (toch?). Jahaa...zelfs ik als leek heb er wel iets over gelezen over die dag 3 en 5 TP. Ik heb zelfs gelezen dat het dus voor sommige vrouwen beter is om dag 3 te doen :).
    Moet je nu je dosis sk hormoon ophogen Armani omdat ie wat gestegen is? Mooi dat je anti-TPO daalt, maar oeeeeiii wat is ie nog sky-high zeg!! Moet je prednison niet omhoog?? Hoeveel slik je ernu van?
    Die HCG wash is mooi, had ook gelezend dat ze dat gratis doen (service...wow...echte service!!). Ben je nog lang bij Serum?? Of moet je bijna alweer terug naar de kou?

12. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    MamavanH, enig idee hoeveel je oestradiol stond?
    Vandaag ook ferti-arts geweest, ze zei idd dat mijn oestradiol vorige keer na mijn eisprong aan de lage kant was, maar ze wilt me geen clomid of dergelijke voorschrijven omdat ik wel steeds zo vlot zwanger word en clomid het baarmoederslijmvlies dunner zou maken. ze wilt me nu deze cyclus opvolgen om dan te kijken hoe het hormonaal zit ..
    Vandaag dag 2 van cyclus en bloedafname gehad, nu moet ik binnen 8 dagen terug om te kijken of er dan al een eitje is aan het rijpen ...
    Ik las dat teunisbloemolie ook hormonaal je cyclus wat beter kan regelen, ook op vlak van oestrogeen, heb je daar ervaring mee?

13. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavanh, we hebben nog een gesprek gehad met Penny over dag 3 of dag 5. Ik dacht dat ze sowieso wilden wachten tot 5 in de hoop op een of meerdere blasto's. Maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Penny zegt dat de beste omgeving voor een embryo toch altijd de baarmoeder is, dat daar niets tegen op kan. Dus in dat geval zou haar advies zijn om voor dag 3 te gaan. Alleen als je wacht tot dag 5 en j zou dan een prachtige blasto hebben dan is de kans groot dat deze innestelt. Maar het kan zijn dat de Emmy's het niet halen buiten de baarmoeder en dan heb je niets. Zij zegt dat je niet zeker kan weten of ze het in de baarmoeder dan ook niet gered zouden hebben. Op dit moment gaat ons gevoel uit naar dag 3 omdat we nu weten dat onze embryo's de laatste keer ook niet in een ver gevorderd stadium waren. Wel een blasto maar in een (te) vroeg stadium. Moeilijk hoor....

Wat is een sk hormoon?

14. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    ik ben een gokker armani, en zeg dag 3 :D puur idd om het risico van het niet halen tot dag 5 niet te hebben (volgens mij heb je dan toch verlies van een IVF poging als er een punctie geweest is toch??). Maar laat je niet door mij leiden hierin...
    sk = schildklier hormoon :D

succes! laat je lekker achterover vallen in de wijze armen van Penny. Vraag je haar nog naar de hoogte van je prednison? het gaat trouwens om de hoogte van je NK cellen en al die andere factoren (incl. TNF-alfa) dergelijke tijdens een poging (en niet zozeer om de hoogte van je anti-TPO) kijken ze daar nog naar bij Serum??

15. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    ik zal het opzoeken Elpie maar het was echt superlaag (het laagste van wat nog net kon en normaal was volgens dat lab). Teunisbloem heb ik weleens geprobeerd tot aan de ovulatie, ik was die ronde ook meteen zwanger. Na de ovu mag je het niet meer nemen dus het is wat dat betreft beperkt qua houdbaarheid voor de dag 21....ik zag dag 2 staan in je bannertje, jammer Elpie :(

16. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    ja had zondag al neg testje gedaan
    nu de kans was klein, want was ziek geweest, heel het weekend niks gedaan en dan maandag of dinsdag eisprong gehad ...

Ik ga die theunisbloemolie toch nog eens een kans geven, maar omdat ik als dat het omega 6 is, en dat op immunologisch gebied afgeraden wordt ... Nu sowieso, wss is mijn probleem ook niet immunologisch ...
    Weet ook niet of het een mogelijkheid is in combi met medicatie die ik al neem schildklier, asaflow, actieve B's, hoge foliumzuur, vit D, omega 3 ..

17. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavanh, ik gebruik alleen selenium en prednisolon voor mijn schildklier, verder niets. Zal zeker vragen of ik de dosis prednisolon moet ophogen, gebruik nu 15mg. We blijven trouwens tot dinsdag in Athene dus nog lekker genieten van de zon :)
    Ze doen in principe geen onderzoek naar de NK cellen, dat gaat via een immunoloog. Ze geeft wel als advies om bij zwangerschap meteen naar een androloog te gaan.

18. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Hoi Armani, ja klopt Serum doet het niet zelf, maar ze kunnen het wel voor je laten doen via die immunoloog ;) Misschien een idee? de kosten vielen wel mee via Serum.

Waarom een androloog bij postieve test? vanwege de pred?

Gebruik je evt. clexane? Ja toch? (is ook heel licht immuunonderdrukkend). Geniet nog lekker van het zonnetje de komende dagen :D. Hier is het ook zonnig geweest vandaag, maar geen bikini-zonnetje :p.

19. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehhh ik bedoel een endocrinoloog...ben een beetje in de war vandaag ;)

Zal idd eens vragen wat het kost om hier de NK cellen te laten testen, ben er nu toch :)

20. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Armani: da's alleen maar goed toch je hormonen doen wat dat betreft wat ze moeten doen :p. Endocrinoloog dus. Ajha iksnaput.
    Ik heb je een e-mail gestuurd met de prijzen...als 't goed is had je die al eens gehad. Ik kan 'm thuis niet openen (want ik heb een oudere word versie en ben wat dat betreft een no-no-nitwit :D). Maar hopelijk kan jij het wel lezen.
    Wat me opvalt is dat ze in Athene snel zijn met "turn-around-time" van bloed. Van de trombofilie is dat 3 dagen...wow...echt snel.

Elpie: ik heb je PB gestuurd met de hoogte van de oestradiol.
    ik denk dat die teunisbloem niet echt kwaad kan met wat je al neemt, maar als je je bmslijmvlies wilt verbeteren kan dat ook met 400 IU vitamine E (helpt ook bij betere doorbloeding). Ik had ook al eens gelezen over CM nogiets (Cervical Mucous) daarin zat vit C, E en ik dacht iets van arginine.

Deel Deze Pagina