18 weken zwanger, gewicht en het voelen van de baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cassie, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Hallo allemaal :D ,

Ik ben vandaag 18 weken zwanger, van ons eerste kindje, en er zijn een paar dingetjes waar ik me een beetje druk om maak. Ik woon sinds een half jaar in Spanje en krijg hier iedere maand een echo. Eind deze maand ga ik voor mijn derde. Bij de vorige echo was alles prima in orde en hebben we ons prachtige kindje goed kunnen zien.
    Nu mijn vragen, ik ben pas 4,5 kilo aangekomen. Is dit voldoende? Ik lees op verschillende sites dat dat nu rond de 6 kilo zou moeten zijn.
    Ook voel ik het babytje niet veel trappen. Wel een aantal beweginkjes maar ik durf nog niet met zekerheid te zeggen of dat de baby, of ik zelf was.
    Is dit iets om me druk over te maken? Wat zijn de ervaringen van anderen?

Alvast heel erg bedankt!

Een bezorgde mama ;)

2. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi Cassie,

Nee hoor, je hoeft je helemaal geen zorgen te maken! De meeste meiden voelen hun kindje pas rond de 20 weken of later.. En je gewicht.. ik was toen nog maar 2kg aangekomen ofzo.. en het kindje groeide goed! Nu pas begin ik aan te komen.. Dus niks aan het handje. Mocht je toch nog bezorgd blijven, gewoon bij de volgende echo even alles navragen..

Succes!

3. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Hoi Bo,

Hartstikke bedankt voor je antwoord :D , dat is toch al een hele geruststelling.
    Ik weet dat iedere zwangerschap anders verloopt en er waarschijnlijk vrijwel geeneen precies volgens schema, maar toch maakte ik me een beetje zorgen.
    Dankzij jouw antwoord ben ik alweer een hoop gerustgesteld.

Thanks!

Groetjes,
    Cassie

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Hoeveel je aankomt hoeft helemaal niets te betekenen hoe groot of klein het kindje is...Ik ben namelijk 23 kilo aangekomen, maar een week geleden werd nav een echo de groote van onze meid geschat op 2600 gram...

5. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi cassie

echt geen zorgen maken om je gewicht.
    kijk bij mij ben nu bijna 32 weken en ben tot nu toe nog maar amper 4 kilo aangekomen.
    bij de eerste zwangerschap was dit al 11 kilo.

ook ik maakte mij zorgen heb dit aangegeven bij de vk en die zei de kleine zit mooi op schema.

groetjes sandra

6. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties :thumup: Ik moet me gewoon niet zo druk maken om de statistieken en meer genieten. Zo lang ik me goed voel, zal het met de kleine ook wel goed gaan.

Heel erg bedankt allemaal!

Een minder bezorgde Cassie ;)

7. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Hey bezorgde mama,

Ook ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
    Dat je je kindje nog niet vaak voelt is denk ik omdat het je eerste zwangerschap is, en je dan je beebje vanaf 18 weken kan voelen, maar ook pas rond de 22 weken. Ikzelf voelde soms wel wat maar wist niet of dat de baby was (achteraf wel). Nu ik bijna 21 weken ben, voel ik steeds meer zoals plopjes.
    Wat betreft je gewicht, ben maar blij (ik ben al 8 kilo aangekomen en vind het genoeg!).
    Er staat niet een bepaalde hoeveelheid aan kilo's voor die normaal zijn om aan te komen tijdens je zwangerschap. De een komt vier aan gedurende de hele zwangerschap, de ander 20.
    Maak je dus maar niet te veel zorgen.
    Een fijne zwangerschap verder!

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Alle kilo`s die er niet aan komen hoeven er ook niet af ! Zolang je maar gezond eet. Ik ben nu ook pas 4 kg aangekomen

9. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Allemaal heel erg bedankt voor jullie berichtjes, gewoon rustig afwachten dus ... Volgende week donderdag de derde echo, hier hebben we erg veel zin in! Dan horen we ook met iets meer zekerheid of het een jongetje of een meisje wordt. Bij de vorige echo dacht de dokter een jongetje, maar drie maanden is nog wel heel vroeg om dat met zekerheid te zeggen.

Nogmaals heel erg bedankt :D

Knuffels!
    Cassie

10. Niet meer actief

hoi over het gewicht moet je je geen zorgen maken, ik ben 19 weken en pas 1 kilo aangekomen.

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dat je het nog amper voelt kan ook komen door dat mischien je placenta aan de voorkant ligt.
    mijn placenta ligt namelijk aan de voor kant en ik voel de baby maar heel weinig, ik voel wat gedraai soms en de schoppen lijken meer op de natrillingen (aardbeving idee zeg maar)
    je kan altijd na vragen hoe je placenta ligt, bij een 20 weken echo kijken ze daar ook naar, weet niet of ze dat in spanje ook doen.

12. Boontje24

Boontje24 Lid

15 aug 2007
    56
    0
    0
    Hoi,

Nee, probeer je geen zorgen te maken. Ik ben nu bijna 29 weken zwanger en ben nog helemaal geen kilo aangekomen, alleen maar afgevallen. Mijn placenta ligt aan de voorkant, maar sinds 16 wkjes voel ik hele kleine plopjes, net balonnetjes die kapot springen in je buik.
    Sinds 21 22 weken zijn het echt trappen, ondanks mijn geheel voorliggende placenta gaat mijn buik op en heen en weer.

Mijn kindje ligt perfect op groei, en woog op 28 wk en o dagen ongeveer 1300 gram en ongeveer 36 cm groot.

En dat zonder iets te zijn aangekomen.

Liefs Boontje

13. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Bedankt voor jullie berichtjes!

Wat een verschillen bij iedereen zeg! Een hele geruststelling om dat te lezen.

Gisteren heb ik de baby volgens mij weer gevoeld. Inderdaad plopjes zo'n beetje onder mijn navel en iets rechts ervan. Het voelt absoluut niet als mijn maag of darmen, dus het moet de baby wel zijn (joehoe !)

Groetjes!
    Cassie

14. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik ben nu 16 weken en ook nog maar 2 kilo aangekomen. Volgens mij moet dat niet uitmaken.

15. Britt16

Britt16 Actief lid

18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hoi,

Ik ben bijna 17 weken zwnager nu, en ben eerst 3 kilo afgevallen, en nu zit ik weer op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap. Ben dus eigenlijk nog niks aangekomen, maar de kleine groeit goed.
    Maak je dus inderdaad maar geen zorgen, de kilo's komen uiteindelijk vanzelf wel. :)

Liefs Britt

16. Jilliebee

Jilliebee Lid

18 jan 2007
    36
    0
    0
    dierenverzorgster
    Venray
    Ik ben nu 20 weken en zit nog steeds op het zelfde gewicht als in het begin van de zwangerschap.

Deel Deze Pagina