Wanneer kunnen ze dat begrijpen? Ik bedoel dan dat ik een digitale wil kopen en dan de laatste cijfers eerst afplak en dat ze er pas uit mag komen als er een 7 staat. (7 uur dus). Wanneer zijn jullie daarmee begonnen??
Wij hebben sinds een maand de kidsleep. Onze zoon kwam ook altijd erg vroeg uit bed. Nu komt hij er pas uit als het konijntje ook wakker is. De ene keer draait hij zich om en slaapt verder en de andere keer blijft hij in bed spelen. Maar het werkt echt. Hij is nu 26 maanden.
Mja wij doen het met een echte klok... Maarja ze is dan ook al 4. Ze kan niet heel goed klok kijken hoor maar we wijzen gewoon aan op de klok wat half 8 is. Jammer dat de poezen dat niet snappen... Vanochtend was het 6 uur. Dan is de kleine dame ook wakker en anderhalf uur in bed blijven vindt ze wel echt te lang. Dus vanaf 7 uur al beneden vandaag.
Ik heb een jaar geleden de Nijntje slaapwekker gekocht maar merkte al snel dat ze het gewoon nog niet begreep, ze was toen echt nog te jong. Deze week er weer mee begonnen, ze is bijna 2,5 en snapt nu veel beter wat de bedoeling is. 's Avons leg ik uit dat als ze wakker wordt en Nijntje nog slaapt, ze stil moet zijn. Ik leg dan een boekje bij haar in bed en zeg dat ze wel mag lezen of mag spelen maar ze wel zachtjes moet doen anders wordt Nijntje wakker. Ik vond 'm wel wat duur in de aanschaf maar als het ervoor zorgt dat ik een uur langer kan slapen, heb ik het er graag voor over 😃.
Wij hebben met de kids van mijn man toen eerst een tijd met een wekker gewerkt, die we gewoon op 7 uur zetten, (ze waren altijd voor die tijd wakker). Later pas met gewoon zelf klokkijken. Maar je kunt ook met een lampje werken: zodra die aangaat, (op een timer), mogen ze uit bed om te spelen. Bij Thirza lopen we een keer heen als het nog te vroeg is en moet ze nog even slapen. Maar die is doorgaans niet voor half 7 wakker, (wel benieuwd hoe dat straks gaat als het eerder licht wordt).
Dat hebben wij ook vanaf een jaar of 2 gedaan.. we hadden zo'n stopcontact lampje, waar ze zelf een stickertje op mocht plakken (het werd een kat) en zodra die 'wakker' was - en dus aanging, dan mocht ze er ook 'uit' . Nadeel was alleen dat wij een simpele timer hadden die een 'klik' gaf als hij aansprong. Dus die zeldzame keer dat ze langer sliep dan het lampje, werd ze daar wakker van
Jelle snapt sinds een goed half jaar dat hij eruit mag komen als er een 8 voor de puntjes staat. (Hij word in Juni 5) Hij is altijd eerder wakker, maar "leest" dan een paar boekjes, rommelt wat met zijn knuffels enz.
Hier hadden we hetzelfde probleem. We hebben het gewoon geprobeert en na 3 nachten ging het ineens prima. Jelle is nu 18mnd maar hij begrijpt ontzettend veel! Gewoon proberen. We hebben de keren voor hij dus doorsliep telkens gezegt, het is nog niet 7uur je moet nog even gaan slapen en hebben hem er dus pas uit gehaald als de wekker ook echt 7uur aangaf. Heb zelfs een keer 3min moeten wachten omdat hij voorliep Succes
Ik zou het vooral op het principe houden. Als de wekker gaat mag je uit bed en ben je eerder wakker lees je een boekje. Zo kun je zelf nog eens sprokkelen met een kwartiertje (of half uurtje). Klokkijken en cijfers leren ze eigenlijk op de basisschool. Kijk vooral waar je kind aan toe is. Mijn dochter van 2,5 vraagt wel meerdere keren per dag hoe laat het is.Ik geef wel gewoon antwoord. Haar volgende vraag is dan 'dus het is middag?' of 'dan mag ik nog even spelen voordat ik naar bed ga'. Tja, ik weet dus ook niet hoe snel zij het zal oppikken, ik stimuleer het bewust niet.
Wij hebben ook de kidssleep sinds de derde verjaardag van onze dochter. Ideaal! Ze snapte het meteen en heeft er nooit een probleem van gemaakt. Duur in aanschaf, maar elke kwartiertje slaap waard geweest.
Dochter was vanmorgen om 615 wakker!! Ben dr nu echt klaar mee ! De laatste weken werd t al steeds vaker 7u ipv 730/8u. Denk doordat t vroeger licht wordt (half jaar geleden eens gezegd dat ze uit bed mag komen als t licht is en dat roept ze sindsdien iedere morgen Nu niet zo handig meer) Maar goed, vandaag een digitale wekker gekocht en afgeplakt. Half uur vooruit zetten en dan mag ze pas uit dr kamer komen als er een 8 staat. Daarbij een afstreepkalender voor iedere dag dat het gelukt is... Ben benieuwd.