15 weken zwanger - voel de baby bijna niet meer bewegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PippiMoustache, 21 okt 2024.

1. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.785
    1.700
    113
    Vrouw
    Zoals de titel al zegt. Ik ben 15 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ik voelde al met 12 weken de baby bewegen. 13+5 goede echo gehad. Maar sinds een week voel ik de baby eigenlijk niet meer. Heel af en toe denk ik iets te voelen, terwijl ik eerder heel regelmatig iets voelde. Ik maak me een beetje zorgen (of eigenlijk ben ik er best heel bezorgd over), maar wil niet meteen bij de vk aankloppen.
    Herkent iemand dit? Is het normaal? Of moet ik toch de vk bellen?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.473
    14.673
    113
    Vk bellen, hoeft niks te wezen maar er is niets wat wij kunnen zeggen om je ongerustheid weg te nemen.

Als ukkepuk op een andere plek gaat liggen of je placenta dekt inmiddels dat gedeelte meer af voel je de kleine minder.

zegenwens en NiVa0230 vinden dit leuk.
  3. PippiMoustache

16 jul 2018
    1.785
    1.700
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Net toch maar vk gebeld. Assistent gesproken; zij zegt dat ik me tot 24 weken geen zorgen hoef te maken als ik de baby niet iedere dag voel. Nou ja, daar moet ik het maar mee doen dan. Volgende week geslachtsecho, dan hopelijk gerustgesteld.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    17.151
    16.277
    113
    Ze hebben geen hartjesspreekuur? Dan kan je bij ons gewoon binnenlopen en luisteren ze even.
    En als je belt vragen ze ook vaak of je even wilt luisteren. Is dan max 5 minuten dat je binnen bent dus wel echt snel maar kan wel geruststelling geven.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.473
    14.673
    113
    Als je je echt niet meer in kan houden, pretecho is ook altijd een optie.

Elke zwangerschap had ik wel een pretecho. In de eerste plaats om te valideren of t wel op de goede plek zat, na M om te checken of ie t nog wel deed (R was krankzinnig rustig) en of toch niet weer zo'n hygroma colli tevoorschijn was getoverd (wat we bij M hadden).

Mag dan een pretecho wezen maar de prijs voor de geruststelling was het me waard.

PippiMoustache vindt dit leuk.
  6. PippiMoustache

16 jul 2018
    1.785
    1.700
    113
    Vrouw
    Nee dat hebben ze helaas niet, dat was wel een uitkomst geweest. Ik ga maar gewoon afwachten en proberen erop te vertrouwen dat alles goed is.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    17.151
    16.277
    113
    Ja is echt ideaal. Behalve de tijd dan, woensdag van half 1 tot 1:confused: maar als je zegt dat je dan niet kan plannen ze je in op een moment dat je wel kan.

PippiMoustache en Wishfull123 vinden dit leuk.
  8. joopterheul

24 sep 2024
    23
    11
    3
    Ik had hetzelfde bij m'n jongste: al heel vroeg, vanaf 11 weken, voelde ik hem dagelijks en toen vanaf een week of 15, 16 veel en veel minder of niet. Bij de twintig weken echo bleek waarom: placenta aan de voorkant. Dus hij was toen even een paar weekjes "verdwenen" achter de placenta en vanaf een week of 22 weer terug, want toen was hij krachtig genoeg met z'n schoppen :)

Ik weet nog dat ik me enorm veel zorgen gemaakt heb toen, dus ik hoop dat je toch al eerder wat gerustelling mag krijgen. De vk kan wel zeggen dat je je tot 24 weken geen zorgen hoeft te maken, maar als je dat wel blijft doen, zou ik nog eens bellen en vragen of ze niet toch even tussentijds naar het hartje willen luisteren.

PippiMoustache en NiVa0230 vinden dit leuk.
  9. Mammavantwee

Mammavantwee VIP lid

4 feb 2019
    6.224
    5.676
    113
    Vrouw
    Ik zou de verloskunde nog een keer bellen en vragen of ze even willen luisteren/echo maken. Als jij je zoveel zorgen maakt, voor hun is dit een kleine moeite!

10. PippiMoustache

16 jul 2018
    1.785
    1.700
    113
    Vrouw
    Update: vanochtend een gezonde en beweeglijke baby gezien. Placenta aan de zijkant. Geen idee waarom ik de baby nu minder voel, maar de baby ligt wel heel laag in mijn bekken, was moeilijk om een echo te maken daardoor. Misschien heeft dat er nog meer te maken. Ik ben in ieder geval weer gerustgesteld. Bedankt nog voor jullie reacties!

Bluetique, Sylver, joopterheul en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    8.729
    7.916
    113
    Vrouw
    Fijn dat het goed was! Misschien is het de baby ook niet geweest wat je voelde, dat kan heel goed. Je darmen kunnen je in dat opzicht zo veel voor de gek houden! Hopelijk voel je het snel elke dag :)

Deel Deze Pagina