Hallo, Ik heb pas hier al een bericht geplaatst over het feit dat de gynaecoloog niet wist wat er in mn baarmoeder zat. Vandaag terug geweest en weer was het gegroeid, het was nu een mooi rond vruchtzakje, alleen deze leek nog leeg, het kon nog alle kanten op zei de gyneacoloog. Maar waar mijn kansen op een gezonde zwangerschap vorige week nihil waren, waren ze nu aanzienlijk groter.. Durf alleen echt nog niet te hopen op een goeie zwangerschap, al ruim 2 weken word mij aan alle kanten verteld dat wat ze zien er echt niet goed uit ziet en dat ik echt van het ergste uit moest gaan en ik mocht eigenlijk ook niet hopen.. en dan nu ziet het er goed uit? Ik heb de echo bijgevoegd, iemand met ervaring die kan vertellen of het er goed uit ziet? Hetzelfde mee heeft gemaakt of iets dergelijks?
Ik kan geen echo's lezen, maar ik zou denken dat als je er al 2 weken mee rondloopt, je nu wel minstens 6 weken zwanger zou moeten zijn en er dus meer dan een leeg vruchtzakje te zien zou moeten zijn..
Ik vermoed niet dat het goed zit omdat je zeker 7 weken zwanger moet zijn gezien je testen van begin aug. Ooo erg vreemd dat het zhuis je nu nog hoop geeft. Zij weten toch dat je begin aug al ca. 4 wkn zwanger was?
Ze weten inderdaad mijn verhaal, van begin test tot nu, ze geven inderdaad wel iets van hoop, zonder dat er hoop durven te hebben, maar ze zei wel dat dit eruit ziet als een goeie beginnende zwangerschap en dat ze naar aanleiding van meerdere echos dan wel een goeie groei ziet... Verder weet ik het ook niet volgende week moet blijken of er iets in de vruchtzak groeit of niet... Maar we wachten nu al zo lang op antwoord die we steeds niet hebben.. dat maakt t wel echt lastig
Ik hoop dat je snel duidelijkheid keijgt, maar persoonlijk zou ik (gezien je knaltesten 3 weken geleden) geen hoop meer hebben
Bedankt voor jullie reacties, hoop durfde ik al niet te hebben dus dan bij deze nog maar wat indimmen die hoop, dan kan t alleen maar mee vallen volgende week..
Pff wat worden jullie heen en weer geslingerd.. Sterkte met het wachten! Hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben.
Ik zou ook voorzichtig hoopvol zijn. Je zult het pas weten bij een volgende echo. De massa er naast lijkt een hematoom. Nadeel, eerlijk en ik ben geen arts alleen eigen ervaringsdeskundige, is dat wanneer er een hematoom zit zo vroeg in de zwangerschap dat er een kans bestaat dat deze "bloeding" het embryo mee neemt. Als deze vanzelf oplost, wat ook kan, dan is dat gunstiger. Ben reuze benieuwd wat de volgende echo zegt. Bijzonder is je verhaal wel. Ik duim heel hard dat het toch een goede zwangerschap is.
Wat een zenuwslopend iets is dit zeg. Helaas hier ook iets soortgelijks meegemaakt. Bij mijn 1e zwangerschap ook niets te zien bij 6 weken. Bij 7 weken terug en een mooi vrucghtzakje maar geen vruchtje Weer een week later terug en weer netjes gegroeid. Ziekenhuis bleef een soort hoop houden, want tja het groeide wel. Bij 9 weken weer een echo maar nog steeds niks te vinden, vruchtzakje wel weer iets groter. Uiteindelijk met pillen alles opgewekt. Er kan dus wel degelijk iets groeien, zonder dat er een embryo in zit. Het lichaam heeft alleen zelf nog niet door dat het niet goed zit. Zoals de andere dames ook aangeven, ik zou proberen toch niet te veel hoop te hebben, helaas zal de kans klein zijn dat het goed zit omdat je op dit termijn wel verwacht wat te zien. Sterkte de komende dagen.
Bedankt voor alle ervaringen dames, klinkt inderdaad niet heel hoopvol als ik dit zo lees.. we wachten af en helaas kunnen we meer niet doen..
Wat verdrietig zeg. Ik herken je verhaal. Ik was zwanger na IVF (dus 100% zeker van de termijn) en ben na een verdenking van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap doorgestuurd naar het ziekenhuis. Waar de kliniek heel negatief was, gaf het ziekenhuis me toch hoop. Ze vonden m’n hcg niet te laag en dachten toch iets in m’n baarmoeder te zien (5 weken). Ik moest elke week terugkomen. Uiteindelijk bleek bij 7+3 het vruchtzakje definitief leeg te zijn en heb ik een miskraam moeten opwekken. Ik werd ook elke keer weer naar huis gestuurd met hoop (hoewel ikzelf en de kliniek eigenlijk al wisten dat het niet goed zat). Bij mij groeide het vruchtzakje ook door, zonder vruchtje. Je echo lijkt ook op die van mij. Heel veel sterkte!
Dankjewel! Inmiddels is het alweer een tijdje geleden en heb ik nu een zoontje van 6 weken. Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt. Liefs.