Heylaba, Ik weet het... ong 11 weken ver zijn en de baby voelen stampen.. het is vroeg! Heel vroeg! Maar sinds vorige week voelde ik heel soms iets in mijn buik maar toen dacht ik ook neeeeeeee kan niet... maar gisteren avond.. heel duidelijk! Plof!!!! Ik ben even in men 9maanden dagboek van men eerste dochter gaan kijken en daar stond bij 13 weken "plofjes gevoeld! Gyna zegt dat het stampjes zijn.." Net zoals bij mijn dochter ligt mijn moederkoek helemaal achteraan.. het beste voor alles te voelen dus... Ik ben nog wel altijd verplicht tot bedrust.. nu al bijna een week.. word er gek van! Heb geen bloed meer verloren maar wel nog pijn... Gyna zei wel dat de baby super actief was... het kan dus toch he? Dat je bij een 2de de stampjes sneller herkent ...
ik weet niet of dat kan? Ik voelde met 10/11 weken ook plofjes, maar die kwamen echt van mn darmen af. Maja, wie weet is het bij jou wel je baby? Op het moment ben ik van de 3e zwanger. Haar voel ik al met 15/16 weken, maar mijn zoontje (2e zw) voelde ik pas met 20 weken.
Ik denk dat het wel moet kunnen. Bij mijn 2de had ik heel soms vanaf 12 weekjes dat ik 1 plof voelde, daarna voelde ik weer dagen niks maar ik wist en weet nogsteeds zeker dat het mn zoontje was, met 17 weken kon mn vriend hem van buiten ook al voelen bewegen, en dat terwijl hij nieteens zn active baby was.
Ik voelde ook al heeeel snel plopjes enzo, en schoppen voelde ik al sneller dan andere vrouwen hier.. Kan dus wel ligt ook aan de ligging van je kleine
Ik vraag me altijd af of dit praktisch gezien wel mogelijk is met dat termijn. Het babytje is nog ongelofelijk klein en heeft geen kracht. Maar of het nou wel of niet zo is: geniet er lekker van. Het is ten slotte het mooiste gevoel wat er is
Ik moet wel zeggen.. normaal zou ik 11-12 weken ver zijn.. het was met de eerste echo dat ze ge zegd hebben doe er maar een weekje af... Maar natuurlijk kan ie met de volgende echo weer voor lopen...
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit mogelijk is... Ik voelde ook vanalles maar waren toch echt mijn darmen. Dit is nu mijn derde zwangerschap en ik voelde hem met 16 weken drie keer heel vaag en vanaf 17 weken iedere dag. De baby is met 10wkn nog geen 5 cm... Het hoofdje is daar ongeveer de helft van, reken uit hoe groot de beentjes zijn... Sorry maar ik geloof daar niet zo in.
Gekriebel en gekietel en wat plofjes voelde ik bij mijn zoon. Zo erg gekietel achter mn schaambot dat ik constant moest lachen. Het kan wel! Vooral als de placenta achter ligt. Geniet er van!
Kan zeker wel hoor. Bij de 2e voelde ik het ook met 9,5 week al. Het vlindertjesgevoel. En dat is daarna alleen maar sterker geworden. Bij de zwschappen ervoor en erna was het 'pas' met 14 wkn.
Met 9 weken is de baby nog weer es de helft kleiner.. Je kan uiteraard genoeg in je buik voelen maar het kind zelf is echt onmogelijk. Uiteraard wil iedereen snel beweging voelen maar dit is beetje hetzelfde als dames die al een dag na de eisprong symptomen voelen dat ze zwanger zijn, is meer een kwestie van heel graag willen. Denk maar eens aan luizen, krijg je ook meteen kriebel
Wat leuk!!! Ja zeker dat het zo vroeg kan! Ik voelde het deze keer met twaalf weken. Ook mij. Placenta ligt achter. Bij m'n dochter lag de placenta voor en voelde ik haar voor het eerst met twintig weken. Denk dat de combi van weten wat je "moet" voelen en de ligging van de placenta er voor zorgen dat het zo vroeg kan. Ga er lekker van genieten!
Ik heb het ook gehad bij deze zwangerschap, net iets voor de 11 weken. Heel licht. Ik kon het bijna niet geloven en dacht dat het mijn darmen waren, maar ik heb opgelet en het was echt alleen heel laag en verder nergens en dat een paar dagen na elkaar. (daarna zat er weer even tussen voor ik weer wat voelde).
Bron: 11 Weken zwanger Bron: Beweging van uw kind tijdens de zwangerschap Kortom: het is gewoon nog niet mogelijk om de kleine te voelen met 10/11 weken zwangerschap. Wat je voelt zijn plopjes in de darmen. De darmen zijn zich aan het verplaatsen i.v.m. de groei van de baarmoeder en dat verklaart waarom je er leven lijkt te voelen. Daarnaast is een baby van die termijn gewoon nog niet sterk genoeg om merkbare bewegingen te laten voelen. Hij moet door vruchtwater, de baarmoeder en je vel heen trappen en weegt maar zo rond de 50 gram.....
Ik heb me tijdens een echo laten vertellen dat ik een heel dunne buikwand heb en dat er maar 1,2 cm tussen de buitenkant en de baby zit. Als de baby toevallig de goede kant in schopt kan je dat al heel snel voelen. Ik voelde de eerste ook al voor de 16 weken en mijn man kon haar met 18 weken al zien en voelen. Er staat overal 20 weken, maar heel veel vrouwen voelen het (veel) eerder.
Ik voelde met 11 weken ook al "plofjes" meer bubbeltjes/kriebeltjes. Was m'n 3e zwangerschap maar de 2 ervoor nooit verder dan 9 weken gekomen.
Ik weet wat ik moet voelen en mijn placenta ligt ook achter, maar ik heb haar pas met 15/16 weken voor het eerst gevoeld. Dus wat jij zegt klopt niet helemaal, geloof ik.
Lekker doelloos artikel... Ik voelde mn eerste met 14,5... Zou volgens dit artikel dus ook niet kunnen
Omdat jij het 'pas' met 15/16 weken voelde wil niet zeggen dat iedereen het pas vanaf die termijn voelt hoor Ik heb deze zwangerschap ook het kindje met 12 weken gevoeld, weliswaar met een volle blaas en precies op de blaas, maar hee! Ik voelde m wel degelijk
Ik denk soms ook plopjes te voelen....vaak in de avond... Bij de vorige voelde ik het tussen 14-16 weken... Maar ik twijfel ook omdat je darmen er soms verdomd veel op lijken... Maar ik neig nu naar 70% baby tegenover 30% darmen...