Wow wat is ie al lang zeg! Wij zitten op 5 flessen van 180+6 en volledige fruit- en groentehap. Ze eet dus ook erg goed! Ze smikkelt er echt van. Hier is ze voor het eerst echt ziek geweest. Er heerste buikgriep op het kdv. Ja logisch dat ze het ook krijgen. Wel zielig, elke luier vol dunne poep. Ze heeft ook erg rode billen, het lijken wel brandwonden. Zal wel door die zuren in de poep en plas zijn. Ik merkte verder niks aan haar behalve dat ze erg slecht dronk. Ze was nog steeds hartstikke vrolijk. Zou zelf niet echt vrolijk zijn als ik steeds in de schijt moest zitten Gelukkig is ze weer beter! Ik vond het wel zielig. Kruipen lukt al een beetje, gaat heel gericht naar dingen toe. Gezellig he dat kletsen, kan daar echt van genieten. Ook lekker brabbelen met haar knuffel, zo schattig!
hier vandaag bij cb geweest. lengte -1 hoofdje -1 gewicht +1 ( 8,3 kilo ) 68 cm ) flessen drinkt hij hier erg veel! komt snacht ook zon 2 2 x nu. ( tandjes ) dan ktijgt hij flesje 120. overdag nu 150. ach ja .. ik rommel ook maar wat aan hoor.cb zei zolang die het er goed op doet gewoon geven wat ik zelf goed vind.
Thomas drinkt opeens ook erg slecht, en niet zozeer omdat hij verkouden is denk ik, maar gewoon omdat zijn ritme aan het veranderen is. Zag in het groeiboekje dat vanaf 6 maanden 500-600ml melk genoeg is (nu 2x210+7 en 2x180+6), en aangezien hij elke dag zo'n 200 gram fruit en 100 gram groente eet, ga ik vanaf morgen eens wat experimenteren. Vanavond vond hij 2 hapjes yoghurt ook wel interessant, at de rijstebloempap die ik van zijn laatste 100 ml van de avondfles had gemaakt zo op, dus hij heeft gewoon minder zin in drinken en meer in eten denk ik. Ga ook maar eens wat meer brood aanbieden. Blijft gewoon vogelen wat ze nodig hebben, maar denk dat deze leeftijd wel een overgangsfase is.
Is volgens mij inderdaad echt overgangsfase. Hier laat ze ook meer over van de fles en eet ze wel groente en fruit helemaal op. Ze hebben straks minder flesvoeding nodig en dan zal het normale eten ook flessen gaan vervangen. Ik zie allemaal wel hoe het loopt, ik bied gewoon aan en kijk wel wat ze wil. Hier af en toe een stukje brood, ze schrok er zelf van toen ze het doorslikte, echt zo van: He wat gebeurt hier? @tandjes: Hier echt nog niks, dus ik heb nog een tandloze baby. Ik lees hier al over baby's die bij wijze van spreken al een heel gebit hebben @CB: wij moeten de 19e weer! Ben wel benieuwd weer hoe lang en hoe zwaar ze is! Vorige keer zat ze met haar gewicht op de +1 lijn. Lengte is toen niet gemeten.
Een heel gebit valt mee hoor, hij heeft nu 2 tandjes, maar dat zit in de familie. Zijn zus had ook met 4 maanden de eerste tand, en mijn moeder zelfs al bij haar geboorte! Ik bied nu ook gewoon aan, en zie wel wat hij wil, ga vandaag brood geven (en dan meer dna 1 korstje). Gewoon een beetje schipperen en uitproberen, en niet direct in de stress schieten als hij dingen weigert, zichzelf uithongeren doen ze niet zo snel Wij mogen de 16e weer naar het CB, de tussenpozen worden gelukkig steeds langer vanaf nu, en als het niet je eerste is mag je hier de 18 maanden overslaan Blijf het een hoop geneuzel vinden, kan met de verpleegkundige gelukkg wel goed overweg, die zei de laatste keer letterlijk: je hoeft niet te komen met 8 maanden, je bent ervaren genoeg en Thomas doet het ook prima, maar ik zou het wel gezellig vinden. Met 6 maanden is het lichamelijk onderzoek, dat vind ik wel belangrijk, maar die arts is verder echt niet mijn type, zonde van de tijd.
Ik ga elke maand, de verpleegkundigen daar zijn heel leuk en ik ben gewoon heel nieuwsgierig haha. Maar goed, het is maar 2 minuten lopen voor ons dus doe daarna vaak een boodschapje en even lekker een stuk wandelen, dat vind ie prachtig. Werveltje: Julian had hier ook buikgriep meegepakt van het kdv. Hij was ineens heel hangerig terwijl hij een hekel heeft aan knuffelen en wel 10 spuitluiers per dag. Zo zielig.. We hebben vanavond een Halloween feestje op mijn werk en Julian gaat mee haha. Hoop dat hij een beetje vrolijk is en goed slaapt vandaag
Ja hier is cb ook vlakbij dat scheelt. Het ligt er wel aan wie je hebt, sommigen zijn niet zo leuk! Maar gelukkig nog niet vaak gehad. Ja zielig he buikgriep bij die kleintjes. Elke luier vol schijt bah bah. Ik moest haar ophalen bij kdv omdat ze kans had op uitdroging. Er waren al 3 kindjes die uitgedroogd waren van deze griep. Gelukkig heeft zij dat niet gehad! En ze was ook zo vrolijk dus ik maakte me ook niet echt zorgen. @melliemuis wat een leuk pakje zeg! Te schattig! Veel plezier!
Mijn arts zegt bij alles, dat mag je zelf weten, nou, daarvoor hoef ik niet op gesprek. En ben al 9 jaar moeder, dus ervaring genoeg. In het bos hier om de hoek is trouwens een loskruipende beer gesignaleerd gisteren! Bekijk bijlage 478860 Gelukkig is hij daarna gevangen: Bekijk bijlage 478861
hier ook nog geen gebit hooor hihi. zie nu de eerste 2 tandjes komen onder het tandvlees.hij is ook al een week huilerig en verwachts dat het nog wel 2 weekjes duurt. ja hier blijft het ook beetje zoeken waar hij het goed op doet. zijn flessen zijn wel kleiner. 120a150. maar wel nog veel flesjes. ( denkt dat hij wil drinken als troost ook beetje ) ik volg hem nu gewoon eventjes. groente lijkt hij ook met de dag beter te eten. ik had van de week verse boerenkool had ie paar hapjes van op. toen realiseerde ik me dat kool nog beetje te scherp is. ( hij heeft er gelukkig geen last va gehad ) ook geef ik af en toe diksap.
Prachtige foto's veense! Wat leuk dat hier weer af en toe geschreven wordt! Mijn kleine ventje doet het ook lekker. Ook nog een bzt-er (baby zonder tanden, haha) Eindelijk ook een aardg ritme te pakken. Om 7 uur bv, om 8 uur weer slapen tot 10 uur, dan fruithapje en nog wat drinken bij mij. Dan weer naar bed tot 12 uur. Dan boterham, vandaag voor het eerst met beleg. Hij vond het heerlijk. Dan om 13 uur na een slokje drinken weer naar bed. Hij is een enorme slaapkop😏. Rond 15 uur bv en slapen tot het avondeten. Dan is hij wat langer wakker, hij eet een paar hapjes met ons mee, meer voor proeven van verschillende smaken. Om 19 uur bv en dan om 19:30 tegelijk met zijn broers naar bed. Verder begint hij ook te tijgeren, zit op handen en knieën, soms zelfs op zijn tenen. Hij probeert te kruipen maar das nog lastig. Soms verliest hij ook zijn evenwicht en knalt dan keihard met zijn gezichtje op de grond. Kleedje leg ik wel neer maar daar blijft hij nooit op liggen, haha
Thomas presteert het om continu naast zijn mat van 65x 185 cm te belanden... Tja, en als je dan terug rolt op je rug komt dat best hard aan
Leuk dat het weer wat drukker wordt hier Hahaha gelukkig zijn er nog meer bzt-ers Hier ook prima ritme, ze slaapt van 7 tot 7 en drinkt om de 4 a 5 uur. Verder tussendoor fruithapje en 's avonds eet ze met ons mee. Gaat eigenlijk allemaal prima. Ja fijn he, heb je een speelkleed, maar daar blijven ze niet op liggen haha. Hoor soms ook een harde bonk gevolgd door gehuil...dan weet ik wel weer hoe laat het is
Ook nog eens een berichtje van mij! Ik lees wel trouw mee hoor, maar vaak op n moment dat ik even geen tijd heb om te reageren.. Hier gaat ook alles prima ! Heel tevreden en vrolijk meisje ! Mogen niet klagen met eten gaat t ook steeds beter. Ze kan nu sinds een week fruit redelijk verdragen dus dat zijn we op aant bouwen. Groente gaat goed al wordt ze selectief ....... Grom... Haha Verder nog 4 flessen om de 4 uur ongeveer en slaapt ze van half 9 tot half 7 zoiets. Hoop heel erg dat ze straks nog wat langer gaat slapen snachts.. Tot nu toe is t zo, hoe eerder zo savonds slaapt hoe vroeger ze sochtends komt haha! Meisje van de klok.... Hier is t eerste tandje goed door nu, scherp ! Nu mag ze niet meer op m'n vinger bijten hoor! Ben benieuwd of de 2e ernaast nu ook komt, ze lijkt er wel nog beetje last van te hebben dus vermoed van wel.. Dus eigenlijk gaat hier alles prima, opvang gaat goed, thuis gaat goed, drinken en eten ook ondanks dat we daar wel met een speciale manier mee om moeten gaan vanwege d'r extreme verborgen Reflux.. We lijken er steeds beter in te worden👍 Mooie foto's veense! Heel schattig !! Fijn dat t met iedereen eigenlijk zo goed gaat, was in t begin toch wel anders bij sommige van ons !
hihi langer slapen? ik vind half 9 tot half 7 heel erg goed. hier komt meneer nog wel minimaal 2x snachts voor beetje drinken en al paar weekjes ook nog veel wakker zonder dat hij wil drinken. hij kan zijn draai dan niet meer vinden. de tandjes willen niet doorzetten. ik zie ze komen maar duurt best lang hier geen vaste bedtijden helaas. ook dit ventje is geen makkelijke zelfstandige inslaper overdag. in de avond lukt het beter. hij doet overdag meestal 2 a 3 dutjes maar korte dutjes. ( hij hoort alles en word erg makkelijk wakker van mijn andere zoontje ) en ons vesntje heeft al een paar x PAPA gezegt ik hoorde het ineens zeggen. en ik tegen mijn man : heeee hij zei papa. jka zeg mijn man dat heb ik vanmorge de hele tijd met hem geoefend
T slapen snachts doet ze heel goed hoor, maar ik verheug me alleen op de tijd dat ze klokje rond slapen Wat is jouw ventje snel zegt met praten dan! Cool! Hier is t eerste tandje heel snel gegaan. Ze was wel aant zeuren, heel veel aant kauwen etc dus had wel vermoeden maar opeens was ie door. Nu begint ze t weer te doen dus denk d'r 2e tandje. Hopelijk gaat ie net zo makkelijk haha ☺️
Haha Julian loopt juist sinds een paar dagen constant te gillen, vooral om onze aandacht te krijgen haha. Hij probeert inderdaad ook te kruipen. Staat dan ff op knieën en handen en plant dan keihard zijn gezicht de grond in. Hij moet dan echt heel hard huilen maar vind het stiekem best hilarisch haha. Hij heeft vannacht een stuk beter geslapen. Hij lag er on 8 uur in, werd om 4 uur wakker en heb hem maar direct tussen ons in gelegd. toen viel hij direct weer in slaap en werd om 8 uur pas weer wakker. Om 9 uur wou hij weer naar bed en nu is het hier bijna 12 uur en slaapt ie nog steeds. Hij heeft een hoop in te halen hahaha.
Haha fijn dat het allemaal zo goed gaat met iedereen. Wij mogen niet klagen met ons dochtertje. Ze slaapt van 7 tot 7 en eet goed! Ze kruipt half en is lekker an het brabbelen. Hier komt er nog geen mama of papa uit, maar Da da da en wa wa wa. Haha dus met enige verbeelding kunnen we er wel mama of papa van maken Hier nog steeds tandloos ziet er nog niet naar uit dat er iets komt.
Ennn meneer is weer terug naar wakker zijn 's nachts. Net als ik moet werken haha. Grrrr.. Hij werd gisteravond al een paar keer wakker, geen idee waarom, en toen om 2 uur was het krijsen geblazen. Heb met hem beneden moeten zitten en om 5.30 viel hij weer in slaap tot 7. Gelukkig is hij nu dus op het kdv, kan hij daar lekker gaan rellen
Ohhh vervelend Mellie! hier wordt ze soms ook wakker hoor maar dan laten we haar gewoon. Valt ze ook wel weer in slaap Weet niet of dat in jullie geval ook werkt? Hier mijlpijl bereikt! Ze kruipt! Joehoeeeeee.
Ja, als hij gewoon loopt te zeuren blijft hij gewoon lekker liggen. Hij maalt ook veel in zijn slaap dus merk het verschil nooit echt met zeuren. Als ik hem dan oppak wordt ie wakker en zijn we verder van huis :') Maar als hij echt begint te huilen en tegen het bed loopt te schoppen haal ik hem er wel uit. Vaak leg ik hem dan tussen ons in en valt ie uiteindelijk wel in slaap maar vannacht dus niet. Het was alleen maar heel hard huilen. Hij had een verstopt neusje en ik mocht hem niet uitzuigen. Na 15 minuten toch gelukt en toen hadden we echt de poppen aan het dansen. Hij was heeeeeul boos