Ik moet een brievenbuspakketje versturen en guess what... ik heb niet meer voldoende postzegels in huis. Helaas vandaag ook niet in de gelegenheid om die te halen want zit met een dochter thuis die de griep heeft. Nou heb ik begrepen dat je ook online je post kunt 'versturen', althans je kunt de frankeerkosten online betalen en dan je label printen zodat je geen postzegels hoeft te halen. Bij pakketjes lever je ze in op het postkantoor... logisch want die passen niet in de brievenbus. Maar ik heb een brievenbuspakje. Ik wil hem met een track en trace code versturen, maar moet ik die dan ook inleveren op het postkantoor? (ivm bewijs van inleveren?) of verwachten ze dat ik die gewoon in de dichtstbijzijnde brievenbus deponeer... wie heeft hier ervaring mee?
Een brievenbus pakketje kun je niet met track en trace versturen. Dan is pakket Lag en moet je inderdaad afgeven op het postkantoor. Als je online een label betaald en uitprint voor de portokosten plak je die erop en gooi je het in de brievenbus.
dankjewel voor je reactie. Dit is wat ik bedoel: Brievenbuspakje | PostNL Verstuur het normaal vanaf het postkantoor en betaal dan ook aan de balie, dan gaat het daar in de reguliere postzak maar heb ik wel mijn verzendbewijs. Je kunt dus wel een track en trace code krijgen bij een brievenbuspakje.
Je krijgt idd gewoon een track en trace code bij een brievenbuspakketje .. Ik werk in een supermarkt met een servicepunt van tnt erin .. Je kunt hem online wel betalen en printen maar moet hem aan de balie inleveren , anders heeft die track en trace code weer geen zin.. Hij wordt dan ingescand zodat je hem kunt volgen via track en trace .....en dan krijg je je verzendbewijs.
ontzettend bedankt voor je antwoord marjon! dit is inderdaad wat ik wilde weten. Topic kan gesloten worden.
Ehhh, waarom niet gewoon afgeven en betalen op postkantoor? Als je toch daarheen moet om het brievenbuspakketje af te geven, waarom zou je thuis dan als gaan betalen en printen? Of zie ik het nou zo verkeerd?
Als je goed leest zie je dat haar vraag is of ze ze alsnog moet inleveren of dat het zo in de brievenbus kan ... En voor de rest moet ze het toch helemaal zelf weten hoe en waar ze haar post frankeert ..
Helemaal niet omslachtig. Ik verstuur veel pakketjes en print ook altijd thuis het verzendlabel. Ons afleverpunt zit bij de servicebalie van AH. Dan wordt je geholpen door een jonge student. Ik had elke keer gedoe met verkeerd overtypen van een postcode, of iemand die een huisnr toevoeging zoals 'bis' niet begreep. Zelf printen verkleint de kant op fouten. Ik verstuur mijn pakketten zakelijk en kan dan de factuur van het frankeren makkelijk opslaan op de laptop. Geen gedoe met kassabonnen die ik moet bewaren.
Op de eerste plaats bedoelde ik het alleen maar goed hoor. En ik heb het goed gelezen, ik wilde alleen tuippen dat het misschien minder werk is, als je het direct afgeeft. Op de tweede plaats heb ik prima ervaring met het brengen van een brievenbuspakketje naar servicepunt bij de appie, vandaar mijn reactie. Ik hoef het maar af te geven en het word keurig geregeld, nooit problemen mee gehad dat iets verkeerd overgetypt was oid. En ik verstuur best veel. Maar goed, idd iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe ze iets doen, prima.
misschien dacht ze er juist sneller mee te zijn doordat ze het misschien gelijk in de brievenbus kon gooien .. anyway .. lekker belangrijk hoe iemand anders zijn pakketje op de post doet