Hoi meiden, Wat zetten jullie in jullie afwezigheidsassistent op het werk. Heb op dit moment even geen inspiratie haha Doeg Oogappel
Je bedoelt mbt je verlof periode? Ik heb er twee jaar geleden in gezet dat ik met zwangerschapsverlof was, dat ik vermoedelijk rond datum X weer terug zou zijn. Daarnaast werd mijn mail automatisch doorgestuurd naar vervangster, dus dat werd ook gemeld. Verder heb ik mijn vaste contactpersonen nog apart een berichtje gestuurd dat ik dan-en-dan mijn laatste werkdag had blabla.
Bedankt voor uw e-mail. Ik ben afwezig wegens zwangerschapsverlof en telefonisch en per e-mail niet bereikbaar. Medio begin april 2011 ga ik weer aan het werk. Ik werk vanaf dan 4 dagen en ben de dinsdagen vrij. U kunt bij (inhoudelijke) vragen en voor het inplannen van cursussen en voorgesprekken contact opnemen met ons secretariaat. Zij zullen u verder helpen. U kunt ons secretariaat bereiken via telefoonnummer: xxx of per e-mail via xxx@xxx.nl. Met vriendelijke groet, JuJu
Had vanaf een maand voor ingang van mijn verlof in mijn emailhandtekening staan per wanneer ik niet meer bereikbaar was ivm zwangerschapsverlof. Contactpersonen heb ik ook allemaal apart benaderd en een vervangend contact voor afgesproken tijdens mijn afwezigheid.
Gewoon zakelijk gemeld dat ik met zwangerschapsverlof ben tot ongeveer die en die datum. Verder gemeld dat mijn mail niet gelezen of doorgestuurd wordt en dat ze de mail naar een ander adres moeten sturen. Namen en nummers van vervangende contactpersonen doorgegeven. Heb een paar vaste contacten wat eerder geïnformeerd, de rest ziet het wel als ze me een mail sturen....
Houdt er wel rekening mee dat de meeste Out-of-office-meldingen maar eenmaal worden verstuurd!!! Ik heb het dus gedaan met "regel", dus dan wordt er standaard een RE-actie verstuurd met deze melding. Die van JuJu vind ik ook wel goed trouwens, waarbij ze vermeld welke dagen ze na haar verlof gaat werken. Ik werk standaard van ma-do, en in de BV-Nederland is de vrijdag al algemeen bekend als vrije dag... dus dat heb ik verder niet vermeld.
Ik heb ook een week voordat ik met verlof ging, mijn out of office vast aangezet, met de mededeling dat de vrijdag erop mijn laatste werkdag zou zijn, en dat als er nog dringend vragen speelden, die bij voorkeur zo snel mogelijk geadresseerd diende te worden.
Wat ik ook altijd een goeie vind is in de eerste regel zetten; -let op- uw bericht word NIET gelezen en NIET automatisch doorgestuurd.- Want soms denken mensen nog weleens dat het automatisch geforward word ofzoiets.
Hahaha bij mij en mijn vervangster ging dat dus andersom... dat werd wel automatisch geforward, stond ook duidelijk in de mail... gingen ze alsnog het mailtje doorsturen... had ze het twee keer in haar box!
Ik had het heel simpel: I'm with maternity leave. Please send your emails to ..... (emailadres van onze afdeling, is een groep zodat iedereen het mailtje krijgt en degene die weet wat ie ermee moet doen handelt het dan af ) Mijn contactpersonen had ik van tevoren al ingelicht dat ik met verlof ging en wie ze dan konden bellen/mailen. Ik had er trouwens bewust niet ingezet wanneer ik terug zou zijn, want het is maar afwachten hoe alles gaat lopen. Ik heb uiteindelijk dus een maand langer thuis gezeten omdat het helemaal niet goed ging met Lisa (en met mij daardoor ook niet helemaal, was echt nog niet eraan toe om te gaan werken)
Om die reden had ik er dus instaan, "vemoedelijk rond...datum X" Mocht je uiteindelijk veeeeel langer uit de running zijn, dan kan bij ons een van de collega's alsnog de datum in de ouf-of-office bijstellen.
Hoe heet dat ookalweer? Oh ja... Werkverschaffing! hahaa! Moet je bekennen dat ik vaak geneigd ben een auto-reply snel weg te gooien en ik betrap mezelf er ook op dat ik m niet goed lees en dan snel uit de prullebak vis om te zien wat de boodschap is.. slecht slecht slecht, maar ik denk dat ik niet de enige ben...?