Mijn schoonzus heeft in juni 2012 een koel/vriescombi van samsung gekocht. Hij is nu al kapot dus binnen 2.5 jaar hij vriest nog wel maar hij koelt niet meer. Het is er een met no-frost maar uit dat element komt normaal lucht maar nu niet meer. De garantie was natuurlijk maar 2 jaar dus nu buiten de garantie maar ik vind eigenlijk dat je er wel vanuit mag gaan dat hij niet binnen 2.5 jaar kapot gaat. Maar heb ik een poot om op te staan of kan ze beter gewoon een nieuwe kopen?
Rechten na de garantietermijn Heb helaas geen tijd voor je om het uit te leggen, maar in dit artikel staat het. Je hebt zeker wel een poot om op te staan. Ducces
Ik heb het gehad met mijn koekast. Koelde helemaal niet meer (Liebherr koelkast) Gebeld naar de fabriek. Vaak hebben ze een coulance regeling. Ik hoefde bijvoorbeeld enkel voorrijkosten en arbeidsloon betalen (eerste 20 minuten zat bij de voorrijkosten.) Daarna kan je contact met de winkel waar je hem heb gekocht opnemen, soms vergoeden zij bijvoorbeeld voorrijkosten als coulance.. Succes
Jammer dat ik dit nu pas lees... Een paar maanden geleden is mijn oven stuk gegaan, een paar dagen na de verstreken garantietermijn.
Ze heeft hem bij de Neckermann gekocht. Dus als ik het goed begrijp moeten we dan met hun contact opnemen want dat hebben we namelijk al gedaan maar die sturen ons naar Samsung. .
Je moet contact opnemen met de verkopende partij. Je mag verwachten dat een koelkast langer dan 2,5 jaar meegaat, dus moet gewoon vergoed worden.
Wij hebben een samsung no frost koel vriescombinatie die het al ruim 10 jaar doet. Echt een super ding en zelfs na 10 jaar nog geen ijsaanslag in de vriezer. Dus jammer van de ervaring van je zus. Ik zou met samsung zelf contact opnemen, de fabrikant geeft vaak langer garantie dan de winkel.
Wij hebben ook een koelkast van samsung, en is ook net na de garantietijd stuk gegaan,hadden eerst samsung zelf gebeld en hebben toen monteur laten komen en moesten gewoon betalen, daarna heeft ie 2maanden normaal gewerkt en was ie weer stuk, hij koel en vriest nog gewoon, maar onderin de vriezer laat ie water lopen, waardoor wij nu dus een oude handdoek onder de koelkast hebben liggen om het water op te vangen wat uit de vriezer loopt, en eens per maand mogen we nu ijs eruit bikken Al we gaan verhuizen(hopelijk snel) dan nemen we een nieuwe en dan gaat deze de schuur in om daar extra dingen op te slaan
Contact opnemen met neckermann. Je mag er indd vanuit gaan dat een koelkast langer meegaat dan 2 jaar en je hebt zeker nog rechten. Helaas zijn veel verkopende partijen hier niet van op de hoogte en/of proberen je af te schepen na de garantietermijn. Dus zoek dit even goed uit en neem dan contact op met neckermann om ze met alle feiten te confronteren. Dat artikel wat sjak geplaatst heeft zal je op de goede weg helpen. Anders kun je altijd nog contact opnemen met de consumentenbond, zij kunnen je hier ook mee helpen.
Ik wens je veel succes. Hopelijk lukt het bij je zus wel. Ons is het alleen gelukt om een tegoedbon te krijgen van Neckermann t.w.v. 150,- en je kan deze bon maar in een paar categorieën uitgeven. Nieuwe koelkast valt hier niet onder. (Deze 150,- krijg je overigens alleen als je je aanmeldt via Kassa die er een uitzending over hebben gehad) Neckermann is afgelopen jaar failliet gegaan. Wij hadden een wasdroogcombinatie van Samsung, gekocht in mei 2013. Juni 2014 is Neckermann failliet gegaan, echter met een doorstart op dezelfde dag, zelfde management zelfde werknemers. Mei van dit jaar deed de machine al niks meer. Voor het faillisement een monteur langs gehad van Samsung via Neckermann, niet meer te repareren dus nieuwe machine nodig. Deze in bestelling bij Neckermann, zou nog geleverd worden. Paar weken later Neckermann failliet. Neckermann is failliet dus niet verplicht of in staat om aan garantie te voldoen, deze vervalt dan. Samsung trekt de handen ervan af, zegt voor garantie moet je bij de verkopende partij zijn. Deze doet dus niets. Neckermann aan de lijn beroept zich op garantie valt onder 'oude' Neckermann je moet bij leverancier/fabrikant zijn. Kortom van kastje naar de muur gestuurd. Onze rechtsbijstand kon er helaas ook niets mee. Uiteindelijk zagen we uitzending van Kassa, zo hebben we nog iets gekregen. Echt een ramp. Neckermann en Samsung voor ons nooit meer!
Is Neckermann niet failliet gegaan en opnieuw begonnen? Ben bang dat dit onder de oude vlag is en die bestaat niet meer. Nieuwe Neckermann neemt niks over ( zie radar of kassa) Maar ik zou twitteren! Facebooken enz met help mij Samsung
Contact opnemen met Samsung en dan je verhaal doen. Zo ging onze vrieskast van Beko na 26 maanden kapot, media markt deed ook niets. Zelf gebeld met Beko en warempel, na 3 dagen stond er een nieuwe, zonder extra kosten. Succes!