kunnen we hier iets mee?? koelkast kapot binnen 2.5 jaar..

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

    mavi derya Fanatiek lid

    4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn schoonzus heeft in juni 2012 een koel/vriescombi van samsung gekocht. Hij is nu al kapot dus binnen 2.5 jaar hij vriest nog wel maar hij koelt niet meer.
    Het is er een met no-frost maar uit dat element komt normaal lucht maar nu niet meer.

    De garantie was natuurlijk maar 2 jaar dus nu buiten de garantie maar ik vind eigenlijk dat je er wel vanuit mag gaan dat hij niet binnen 2.5 jaar kapot gaat.

    Maar heb ik een poot om op te staan of kan ze beter gewoon een nieuwe kopen?
     
  2. sjak

    sjak Niet meer actief

    Rechten na de garantietermijn

    Heb helaas geen tijd voor je om het uit te leggen, maar in dit artikel staat het. Je hebt zeker wel een poot om op te staan.

    Ducces
     
  3. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Ik heb het gehad met mijn koekast. Koelde helemaal niet meer (Liebherr koelkast)
    Gebeld naar de fabriek. Vaak hebben ze een coulance regeling. Ik hoefde bijvoorbeeld enkel voorrijkosten en arbeidsloon betalen (eerste 20 minuten zat bij de voorrijkosten.) Daarna kan je contact met de winkel waar je hem heb gekocht opnemen, soms vergoeden zij bijvoorbeeld voorrijkosten als coulance..
    Succes
     
  4. Islah

    Islah Niet meer actief

    Jammer dat ik dit nu pas lees... Een paar maanden geleden is mijn oven stuk gegaan, een paar dagen na de verstreken garantietermijn.
     
  5. mavi derya

    mavi derya Fanatiek lid

    4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ze heeft hem bij de Neckermann gekocht. Dus als ik het goed begrijp moeten we dan met hun contact opnemen want dat hebben we namelijk al gedaan maar die sturen ons naar Samsung. .
     
  6. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Je moet contact opnemen met de verkopende partij. Je mag verwachten dat een koelkast langer dan 2,5 jaar meegaat, dus moet gewoon vergoed worden.
     
  7. Sandana

    Sandana VIP lid

    9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij hebben een samsung no frost koel vriescombinatie die het al ruim 10 jaar doet. Echt een super ding en zelfs na 10 jaar nog geen ijsaanslag in de vriezer. Dus jammer van de ervaring van je zus.

    Ik zou met samsung zelf contact opnemen, de fabrikant geeft vaak langer garantie dan de winkel.
     
  8. TanteTrien

    TanteTrien Niet meer actief

    Wij hebben ook een koelkast van samsung, en is ook net na de garantietijd stuk gegaan,hadden eerst samsung zelf gebeld en hebben toen monteur laten komen en moesten gewoon betalen, daarna heeft ie 2maanden normaal gewerkt en was ie weer stuk, hij koel en vriest nog gewoon, maar onderin de vriezer laat ie water lopen, waardoor wij nu dus een oude handdoek onder de koelkast hebben liggen om het water op te vangen wat uit de vriezer loopt, en eens per maand mogen we nu ijs eruit bikken:(
    Al we gaan verhuizen(hopelijk snel) dan nemen we een nieuwe en dan gaat deze de schuur in om daar extra dingen op te slaan:)
     
  9. Marlijn82

    Marlijn82 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Contact opnemen met neckermann. Je mag er indd vanuit gaan dat een koelkast langer meegaat dan 2 jaar en je hebt zeker nog rechten. Helaas zijn veel verkopende partijen hier niet van op de hoogte en/of proberen je af te schepen na de garantietermijn. Dus zoek dit even goed uit en neem dan contact op met neckermann om ze met alle feiten te confronteren. Dat artikel wat sjak geplaatst heeft zal je op de goede weg helpen. Anders kun je altijd nog contact opnemen met de consumentenbond, zij kunnen je hier ook mee helpen.
     
  10. Pkat2917

    Pkat2917 Lid

    5 aug 2012
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik wens je veel succes. Hopelijk lukt het bij je zus wel.
    Ons is het alleen gelukt om een tegoedbon te krijgen van Neckermann t.w.v. 150,- en je kan deze bon maar in een paar categorieën uitgeven. Nieuwe koelkast valt hier niet onder. (Deze 150,- krijg je overigens alleen als je je aanmeldt via Kassa die er een uitzending over hebben gehad)
    Neckermann is afgelopen jaar failliet gegaan. Wij hadden een wasdroogcombinatie van Samsung, gekocht in mei 2013. Juni 2014 is Neckermann failliet gegaan, echter met een doorstart op dezelfde dag, zelfde management zelfde werknemers. Mei van dit jaar deed de machine al niks meer.
    Voor het faillisement een monteur langs gehad van Samsung via Neckermann, niet meer te repareren dus nieuwe machine nodig. Deze in bestelling bij Neckermann, zou nog geleverd worden. Paar weken later Neckermann failliet.
    Neckermann is failliet dus niet verplicht of in staat om aan garantie te voldoen, deze vervalt dan. Samsung trekt de handen ervan af, zegt voor garantie moet je bij de verkopende partij zijn. Deze doet dus niets. Neckermann aan de lijn beroept zich op garantie valt onder 'oude' Neckermann je moet bij leverancier/fabrikant zijn. Kortom van kastje naar de muur gestuurd. Onze rechtsbijstand kon er helaas ook niets mee.
    Uiteindelijk zagen we uitzending van Kassa, zo hebben we nog iets gekregen. Echt een ramp.

    Neckermann en Samsung voor ons nooit meer!
     
  11. mavi derya

    mavi derya Fanatiek lid

    4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Bedankt allemaal morgen maar is gaan bellen dan.
     
  12. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Is Neckermann niet failliet gegaan en opnieuw begonnen? Ben bang dat dit onder de oude vlag is en die bestaat niet meer. Nieuwe Neckermann neemt niks over ( zie radar of kassa)
    Maar ik zou twitteren! Facebooken enz met help mij Samsung;)
     
  13. mavi derya

    mavi derya Fanatiek lid

    4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik ben er ook bang voor maar niet geschoten is altijd mis toch :D
     
  14. Ballie

    Ballie Niet meer actief

    Contact opnemen met Samsung en hopen dat het onder de coulance valt.
     
  15. Blub69

    Blub69 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Contact opnemen met Samsung en dan je verhaal doen. Zo ging onze vrieskast van Beko na 26 maanden kapot, media markt deed ook niets. Zelf gebeld met Beko en warempel, na 3 dagen stond er een nieuwe, zonder extra kosten. Succes!
     

Deel Deze Pagina