heb ik me eigenlijk altijd al afgevraagd... is het te beinvloeden? de kans dat je zwanger raakt van een tweeling? er zijn van die fabeltjes/feiten over het beinvloeden van het krijgen van een jongen en meisje, maar is dit er ook over een tweeling?? ben eigenlijk wel nieuwschierig, je hoort altijd dat je alleen een tweeling kunt krijgen als je zelf (met name de vouw) een familielid hebt die tweeling is... maar hoe komt de eerste tweeling dan in een familie? dus kom maar op met al jullie info/ site's ! ! !8)
De meeste tweelingen zijn 2-eiige tweelingen. Deze ontstaan alleen als je een dubbele eisprong krijgt (er springen dan bij je eisprong 2 eitjes). Dit heeft met hormonen te maken en dit is vaak genetisch bepaald (vandaar meer kans op tweeling als er al tweelingen zijn in de familie). Maar dit kan ook gebeuren als het niet in de familie zit, maar dan is het zeldzamer. 1-eiige tweelingen ontstaan door een 'fout' tijdens de eerste paar celdelingen. Dit komt heel weinig voor. Weet niet of dat ook genetisch overerfbaar is. Vanuit mijn gevoel (en medische achtergrond) denk ik dat het krijgen van een tweeling niet zonder extra toegediende hormonen te bevorderen is.
De vader van mijn man is van een tweeling en mijn nichtje is van een tweeling (de dochter van de zus van mijn moeder). Mijn man zit elke keer te grappen, we krijgen miss wel een tweeling.. Maar wij hebben dus geen extra kans, want het moet dus meer aan de kant van de moeder zitten, als ik het goed begrijp? (Als ik uberhaupt zwanger wordt natuurlijk...) Groetjes, Carlien
Ik ben van mening dat het eigenlijk gewoon geluk is, ikzelf ben een tweeling en mijn man heeft twee zussen die tweeling zijn. En mijn man en ik hebben samen 4 enkele kindere gekregen ik denk dat het toch meer te maken heeft met de eisprong en de hegemonie bevruchting ervan, mijn tante heeft 3x een tweeling komt wel meer voor bij familie,'s waarhet zo wie zo vaker voorkomt dat je alleen dan iets van een verhoogde kans hebt. Liefs
Het verhogen van Uw Kansen van Tweelingen @TS: Lekker vage website, maar dan heb je wel wat info over vage kansverhoging enzo Ik denk trouwens ook dat het mzzl is, maar ik wist niet dat het van moeders kant moest komen. Dus weer wat geleerd.. Groetjes, Carlien
inderdaad vage site.. geloof dat het een vertaalde site is, en die vertaler is niet helemaal zuiver maarrrr met een beetje concentratie kom je er wel uit
Hier een mazzeltje denk ik. Bij mijn moeder is 1 2 eiige tweeling van haar broer maar wij hebben zo'n mega familie dat t niet persé 'erfelijk' hoeft te zijn. Wij hebben gewoon geluk
Ik ben zelf van een 1-eiige tweeling en bij ons is het al voor zover dat wij terug kunnen kijken in de geschiedenis van de familie zo dat het een generatie overslaat Dus ik krijg geen tweeling maar mijn eventuele dochter en nichtje zeker wel..
Dat is waar, het slaat 1 generatie over. Mijn oma is er 1 van een ééneiige tweeling, en mijn moeder heeft een 2 eiige tweeling gekregen. Dus in theorie zou het mij overslaan..
Zal proberen uit te leggen, hoe ik het geleerd heb. Vaders, geven het aan dochters. Dus, is je vader een tweeling, of zijn broer of zus of ouders ga geven die dat door aan hun dochters. Dus je moeder heeft er niets mee te maken, en ook de famillie van je man ook niet. Mijn oma is een tweeling, en dezelfde oma heeft een tweeling gebaard, dus wij hebben dus extra kans op een tweeling. Het lijkt me GEWELDIG, maar verkijk je niet op de zorg, het kan behoorlijk zwaar zijn. Zeker 2 huilende baby's ect, ik vind 2 en 3-ling mama's extra STOER!! ps met oma bedoel ik, de moeder van mijn vader!
dat is niet waar. bij ons in de familie komen heel veel tweelingen voor. we hebben 1 eeneiige tweeling (niet erfelijk), ongeveer 6 tweeeiige tweelingen (wel erfelijk) en 1 drieling. bij ons slaat het niets over, ook de gyn vindt het echt een fabel. ook als je erfelijk belast bent is de kans op een tweeling maar 4%, desondanks word ik er wel iedere echo extra op gecontroleerd, om dat het een relatief hoge kans is. als je niet erfelijk belast bent is de kans 0,5-1%.